Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Monday, November 9, 2009

Tahniah kpd yg dapat bertukar....

Salam...

Keputusan pertukaran guru2 luar negeri sudah diumumkan baru2 ni. Bagi mereka yg dapat tukar tu diucapkan tahniah dan bagi yg tak dapat tu...takpe cuba lagi tahun depan.

Gitulah senario alam pendidikan ni. Mengkala setakat kabel sebesar wayar telefon nak balik negeri yg dah tiada kekosongan, jenuhlah nak dapat berbanding kabel yg 1000 voltan.. kalau setakat isi borang tanpa ade sesapa tolong dengan alasan tak kukuh, memang payahlah..

Sekolah koi dua orang cikgu dapat balik negeri, sorang balik Kelantan dan sorang balik Terengganu antara 2 negeri yg paling payah nak tembus. Tapi disebabkan alasan kukuh mengikut suami, maka dengan sekali mintak aje terus dapat. Lagipun kedua2 cikgu tu Guru Pendidikan Khas. Gamoknya opsyen tu banyak kekosongan kat sana sebab tu lah senang dapat.

Berbanding dengan 2 orang lagi cikgu tu yang tiada alasan kukuh, duduk lagilah kat purun ni tahun depan...hehehe..

Tapi yang nayanya sorang akak tu, mintak N9, tak dapat. Sian kat laki die, terpaksa ulang alik ke Purun jumpa bini. padahal N9 bukanlah sebuah negeri yg tiada kekosongan. Mungkin nasib akak tu tak berapa baik..

Cerite pasal tukar ni, kome laki bini tak ambil pot pun. Nak tukar mana lagi, dah kg kat sini. Kalu boleh bior ngajar sekolah sama ni sampai ke pencen pun takpe...janji hati senang...

Gitulah gayanya ....kalau hati dah nak balik kampung...

Sekian...

9 comments:

abu muaz said...

Bagi yg tak dapat bertukar tu.... janganlah kecewa cuba lagi tahun depan.Kesian anak bangsa kita.

YASSIN said...

Hujan emas negeri orang..hujan batu negeri sendiri...mana nok same ya dok?

mazru said...

bertuah la aok dapt ngajar di tempat sendiri..tak macam org lain yak

kakcikseroja said...

Duk kat kampung sendiri juga yg seronok, ya cikgu? :)

LIPISLADY said...

Sallam weh, kepada cikgu2 yang masih belum dapat betuko tu harap besabo yee, kepada akak yang dari n9 tu harap besabo banyok2 yee kak....

Webmaster@Echam said...

Tak banjir lg ke kebun aok wehhhh??? Jaring dh beli belum???

relevan said...

Cikgu Jang tak tukor ke Sanggang ke?..

INTAN RH said...

salam cikgu, koi dulu nak tuko dari KB, 4 thn mintak br dpt...tp koi bkn cikgu hehe..

Cikgu Jang .. said...

Salam..

Betul sgt le kata dek awok abg abu muaz, abg yassin, kak cik, lipislady tu...

Dok lagi le acham...jaring 2 bantal dah koi siap beli tu . Nunggu air bah aje...nanti dpt ikan banyak koi roger kat awok...

Koi berangan jugak nak tukar ke sanggang, tapi rasenya bior le kat purun dulu...nanti jemu kot baru pindah..hehehe

awok intan, 4 tahun tu kira cepat juga le, ade rodong koi tu 10 tahun baru dapat balik kg...sedih koi nengoknya...