Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Monday, November 16, 2009

Mengkala wokme disakat oleh hantu sewaktu tinggal sorang

Salam...

Sebelum te, koi nak ucapkan tahniah sebab berjaya menjawab teka teki sempoi yang koi bagi hari semalam te.....

Kali ni, koi nak ceritakan kisah seram yg tak berapa seram.... kot2 boleh dijadikan panduan andai kite berada di dalam keadaan sedemikian ...

Dulu masa koi kat Pusat Koko Bera kat SK (F) Triang 1 semasa Perkhemanan KRS Negeri , koi tertarik dengan kisah sorang anggota Rela yg menceritakan kisah rodong die disakat hantu kat salah sebuah rumah peneroka kat situ.

Rumah te, tuannya takde, jadi rodong yg duduk kat situ hanya sementara sebab kerjanya tak silap koi mengukur tapak salah satu projek yg nak dibuat kat situ.

Kata dek rodong koi te, mamat tu tiap2 malam kena sakat dek hantu yg tinggal kat rumah te. Tapi entoh macammana tiba2 hantu tersebut berhenti pulak nyakat si mamat tu tadi.

Kebetulan pulak pada malam tersebut, rodong koi yg menceritakan perihal mamat ni tadi, datang rumah te untuk bertanya kabor. Lalu ditanya si mamat ni, ngapa hantu tu dah berhenti nyakat die..

Lalu dijawab si mamat ni....

Disebabkan dia dah bosan sangat sebab stail hantu ni nyakat dengan kekadang te bukak air paip, pasang lampu tengah tidur, buat bising tengah2 malam, si mamat ni tadi tak dapat tidur dengan gangguan te tadi. Lalu si mamat ni pun bersuara...

" Awok ni setan, toksoh le ngacau koi ni. mengkala nak kacau sangat baik awok tonjolkan diri, toksoh nak main ngelit2...." kata mamat ni tadi...

Disambungnya lagi...." tapi, mengkala awok nak tonjolkan diri, khabor kat koi dulu gone rupa awok te, mengkala cantik takpelah...tapi kalau hodoh sangat, koi nak ambik cermin bagi awok tengok .....bior awok tahu betapa hodohnya muka awok te.." kata si mamat ni lagi.

Gitulah ungkapan si mamat ni sewaktu die kena sakat tengah malam...lepas te, hantu tersebut taknok dah sakat die....

Jadinya, rodong koi ni tanyalah kpd si mamat ni, ngape berani cakap gitu. Lalu dijawab si mamat ni.....

Hah....gonekan, koi dah tak reti nak cakap ape.....sebab koi takut sangat malam te...


Gitulah cerita yang diceritakan kepada kome pada malam te.....ye atau tidok, tak tahulah koinya. kalau orang te buat pedooh.....koi pun pedooh lah jugak....

Sekian...


10 comments:

YASSIN said...

kawan anatara pengemor cerita antu juge....rumusannya mekala org berani antu dok kacau..sebab antu suka mengacau org penakut je..sebaliknya nyer pulok hantu setan mmg reti bahasa..keknya jgn cakap besor..mekala berkabor molek ke dia, dia mmg jenis makluk yang paham bahase. tak caya ce laa deme cube bercakap.. kabor laa bender molek tentu dia reti bahasa.

sayalahfaizul said...

cikgu, saye sendiri pernah kena dalam bilik di sini... mase tu tahun 2007. tengah syok2 set2 deme buat bising, saye cakap la...

'aku datang nak belaja, bukan kacau tempat ko. ikot tingkap tu ko masuk, ikot situ jugok le ko keluo... aku tak kacau ko'

tapi esoknya demam jugak.... huhuhu

kakcikseroja said...

kelako gak rodong cikgu te.. buleh lak kluo ayat cenggitu mengkala takut.. hehehe...

endiem said...

agaknya hantu tu dah tau mcm mana rupa dia dalam cermin... Itu belum mamat cakap nak ambik gambar dengan v-cam lagi..

lipislady said...

Assalamualaikum, tuh antu reti basa namanye, ada juga antu yang tak reti basa, yang degil pepalih pun ada...

pahlawan said...

kalau cam gitu molek jugek.... tok la dia ngacau lagi... tapi kalau saloh cakap makan tuan la pulok...

relevan said...

Salam cikgu Hj Jang..
Mari kita menyunat hantu..

mr.Sen$ei said...

peh berani btoi member aok tu yek...kalu koi mau pasang radio kuat2...

Cikgu Jang .. said...

Salam kembali rodong2
Betul sesangat cakap awok me te. Bab antu ni, kalau kite penakut, lagilah sukenya sakat kite. Tapi terlebih beranipun disakatnya jugak....

mazru said...

hahaha..hantu oh hantu..pusat koko te mmg le keras ckit,bukan cikgu rusdi ke yg cerite kat aok gitu?dulu dia pun kena sakat jugek kat c2,cara sakatan:bukak paip..