Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Monday, May 10, 2010

Toksoh le beli barang cine nih..

Salam....

Selamat kembali semua dalam arena blog ni setelah hampir 4 hari koi berehatkan minda pasei hati tak berape nok tenteram pasei kesilapan lalu yg aje dibuat...

Sakit sangat hati bile time nok gune, takmboh hidup .

Rase nok lempor je ke dalam sungei menatang tu. Bior puas hati.

Bapok le nyesalnye beli chainsaw buatan cine nih. Tu sebab nak berjimat sangat le, pas tu kononnye bukan cari makan dengan bende tu. Jarang2 je gunenye.

Mase nok gune tu la yg rosaknye. Kalo koi tahu jadi gitu, lebih baik tamboh je 300 lebih, dapat yg jenama Husquarna ke jenama Still ke...yang dalam RM 880 sebijik. Tok le jadi macam nih.

Tapi mase tu duit tak berape nok ade, beli jelah yg murah buatan cine tu. Rupe2nye hampas. Dan 3 kali gune je......rosak. Toh berapa kali hantar kedai untuk servis......tak lame pas tu rosak balik.

Harap rupe je lawo, tapi kederat hampas......betoi membuatkan koi sakit hati. Mase tengah servis, molek sgt hidupnye....bile bawak balik nok gune je....meragam pulak......mampos kalo gini..

Lain kali koi serik le beli hok buatan cine nih....bior murahpun tapi kalo menyakitkan hati...lebih baik takpayoh....


Yang mesin rumput nih buatan Taiwan....tahan le sikit......tok le berape meragam sangat walaupun ade masenye koi rase nok humban jugak kat dalam sungi...tapi mikir2....masalah kecik sgt bendenye....tukor plug je dah boleh start.

Power spray nih koi beli mase tengoh tension yang pam racun koi letak kat kebun dulu hilang. Marah punya pasei koi beli yang bermesin nih.....buatan Taiwan jugak....boleh le kalau nok pakai tu walaupun jarang sgt gunenye...

Yang ni pam yang hilang dulu dijumpai kembali setelah setahun lebih bertapanye dalam semok kat kebun sawit nun. Rupanya koi saloh letok....maklum le....bile dah badan letih....letak tempat lain, cari tempat lain..mane nok jumpe....

Jenis nih....tak sakit hati bile gune....boleh servis sendiri je....tok perlu gune minyak...tok payoh beriye start....Bubuh je racun dan air.....dah boleh gune....

Barang hok lain tu.....koi tok berape nok kecewenye walaupun ade masenye nok juge maroh sebab meragam...

Tapi chainsaw koi beli bulan 12 dulu le yang membuatkan koi betul2 sakit hati......

Nanti le bile koi dah ade duit sikit.....harus koi lempor dalam paye menatang tu kalo mase nok gune je mase tu le meragamnye....

Sabor je le.....

Sekian....

9 comments:

akuanakpahang said...

Salam Cikgu - bukan nok kabor kalau bender muroh lokel kabor di org tu mmg hamaps usohlah beli..sebab tu dulu kawan penoh juga layan barang cine nie...kawan beli kipas angin rupenya bukan kipas angin kipas pusing aje angin tak de hehehe..

Mazru Majid said...

salam,

memang gitulah kalo brg buatan Chine ni weh,koi ander beli mesin rumput pun gitu jugek..

nyesal je,kala tau arite beli je hak branded ckit mmg puas ati biorpun mahel..

kata org kaloh membeli,menang memakai..

zulkbo said...

salam cikgu..
koi setuju amat ngan aok tu
barang cina ni rupa jer elok
isinya hampehhh...

Jejaka Desa said...

Lagi koi menyampoh kala kite tanye tokey dia.Semua barang dia baik belake.Tapi hakikat nye hancur.

al-mankaraqi said...

salam cekgu, koi pun banyok kali kene ketnyer tok serik2 lagi hehehehe......

ander sekali ter beli charger bateri AA......dan guner sekali jer teros taif beteri ter kakakakaka.........

cemomoi said...

jangan buang ke sungei kang mati pulok ikan ter lempor aje ke kedei besi buruk dapat gak dua hengget kot bule simpan sementara nok beli hok mehei sikit

piewahid said...

salam rodong...
hahahaha... ramei yg senasib dgn koi rupa2nya. keknyer koi serik lama dah!

INTAN RH said...

salam cikgu. koi ni buta ilmu chainsaw dan mesin rumput, so tak reti nak komen..gegege

:D

relevan said...

Guna hendphone buatan China nampak macam ok saja..