Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Sunday, November 15, 2009

Mengkala awok seorang yg pintar, deraslah jawab teka-teki koi nih...

Salam...

Sape2 yg dapat jawab soalan teka teki kat bawah ni, awokme memang terrer...

Soalan 1..

Ade sebuah kapal layar bergerak dari utara Banglades menuju ke selatan Afrika...
Soalannya: ke manakah halanya asap kapal tersebut ?

soalan 2..

Atan merupakan seorang banduan di sebuah penjara yang paling teruk di dunia, Setakat hari ni, takde sorangpun banduan yg dapat melepaskan diri dengan selamat. ini kerana kedudukan penjara tersebut terletak di sebuah pulau yang jauh dari daratan. Dinding penjara tu pulak di kelilingi oleh wayar mengandungi elektrik di sebelah atasnya. Sebelah bawah pulak konkrit sedalam 5 meter.
pada suatu hari, Atan dapat keluar dari penjara tersebut dengan selamat.
Soalannya : Bagaimana Atan dapat keluar dari situ tanpa ditangkap kembali?

Soalan 3 : ( berupa penyelesaian matematik )

4 x 3 + 5 - 2 = 15
Soalannya : jawapannya adalah ?

Ok ...hanya 3 soalan je yg koi dapat bagi. Bagi banyak2 nanti cemus pulak ...


13 comments:

Redz da Tsar said...

Soklan 1: Asap menghala ke arah angin bertiup...

Soklan 2: Atan dibebaskan dari penjara la

Soklan 3: 15

Cikgu Jang .. said...

emmmm...ande jawapan yg betul dan ande yg salah....hehehe

Pengembara silam, said...

Soklan 1 : Arah ke belakang

Soklan 2 : Dibebaskan

Soklan 3 : 15

LIPISLADY said...

Salam cikgu Jang,

1. Keh rasa asap kapal tu hala ke belakang..

2. Atan dah bebas.

3. tak tau

Sekian

YASSIN said...

1.asap naik keatas
2.dia dibebaskan sebab dah tamat tempoh hukuman.
3.Betulllllllllllll

Cikgu Jang .. said...

Tahniah....

jawapan soalan 2, semua menjawab dengan tepat.

soalan 3 ....en yasin je yg jawab dengan tepat

soalan 1, semua x betul....

sape2 boleh jawab no 1 tu, memang handei orangnya....hehehe

Redz da Tsar said...

Keh dah tau... Kapal layar mane ada asap.. Ngape la tak terpikir tadi...

Webmaster@Echam said...

1) Asap takde wehhh kalo kapal layar. Kapal layar terbakar je ada asap... hahahha

2) Atan dah dibebaskan dr penjarra.. hoorayyy

3) 15... hehheeh

YASSIN said...

Ah maru kena tipu juga kawan tak perasaan KAPAL LAYAR ingat tadi kapal tu berlayar maru.....

relevan said...

Lor tak dan kawan nak njawab ni..aok semer dah jawab..hehe! ada asap kapal layor tu..asap dapur belah area belakang..jika tidok dia orang nak makan mender mentah je lah...

cemomoi said...

koi bakor ubat nyamuk masa dok atas bot tak brasap pon pasal api padam dulu. keknya udang galoh bso koi dapat

INTAN RH said...

1. kapal layar mn ada asap weh..

2. msti la sbb dh tiba ms dia bebas

3. jawapannya = betul

hehe..ada adioh dok? :P

Cikgu Jang .. said...

salam rodong..

akhirnya.....terjawab soalan teka teki, koi tu yek....tahniah lah sebab anda berjaya menyerabutkan fikiran yg berserabut te...

Maaf la intan... hadiah anda ialah percutian ke luar negara ditanggung sendiri....hehehe