Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Sunday, March 14, 2010

Stresnye seorang cikgu.......

Salam....



Petang tadi ade sorang Hamba Allah beritahu yg cikgu2 ni seronok dapat bercuti seminggu. Pas tu pulak dikabonya yg cikgu ni keje pagi je, petang boleh pegi kebun, pegi bandar, pegi cari ikan
( kabo kat koi le tu).

Pas tu pulak gaji cikgu tinggi2 belake. Baru keje sebulan dua dah beli kete baru.

Koi diam aje sebab apa yg dikabonye tu betoi belake. Cume secara realitinya, keje cikgu ni bukankan spt kat jabatan lain yang bile habis keje je, takde fikir bende lain dah. Mase keje, keje dan mase rehat, rehat betoi2.

Yg cikgu ni, waktu cuti sekolah kalau setakat pertengahan penggal ni, ade yg kene bertugas ngajar kelas tambahan.

Dan lepas cuti ni nanti......tengok le. Mesti banyak keje yg sedang menunggu.......


Sekian.....

12 comments:

Ahmad Muslihin said...

salam cg..kje mne pun ade stressnye...
xstess x kje la 2...
:)

syahbandar87 said...

sape yg sindir cikgu tu..cam dengki jerk..hehe..kerajaan dh kasi kelebihan maka kita manfaat lah sebaik mungkin kan..bkn nye ponteng keje..hehe

Pacifist said...

betul tu cikgu jang.kwn pun dapat memahami isi hati insan bergelar pendidik,sbb isteri kwn pun seorang pendidik.org hanya menilai luaran,ttp beban tugas hanya deme yg tahu.secara keseluruhan,semua bidang ada cabaran yg terpaksa dihadapi,dan bergantung pd kekuatan sesorg itu utk menangkis badai yg melanda.

akuanakpahang said...

Apapun yang kita buat tentu sikap iri hati dan sakit hati mmg ada di kalangan mereka yang tertentu...

pegangan kawan mudah aje kerje tu hal memasing se lagi dah rezeki dia gitu... bender nok gaduh..bersyukur dgn keje kita tentu tuhan nambah rezeki kita yaa dok?

Cikgu Jang .. said...

salam rodong...

Koi setuju dgn pendapat wokme tu....dah ditakdirkan keje gitu. Gonekan...yg penting, hasil keje tu halal....dan mulia lagi kalau ikhlas....hehehe..
Tp koi bab stress ni x berepe sgtlah adenye....

al-mankaraqi said...

dulu2 ander rodong kerak bagi teka-teki antara cekgu ngan konduktor bas; yang mana lebih romantik klu buat bini hehehehehe.........

Mazru Majid said...

salam bang,

Hoh sape la yg kabo gitu te,agoknye dia bukan cikgu sbb tu dia cakap gitu..

bg koi tugas sbg guru adalah tugas yg mulia..

selamat bercuti cikgu..tak de org nube ke? hehehehe

relevan said...

Pegang setering lori pun stress juga cikgu..

Cikgu Jang .. said...

Salam...

Koi tahu....sop...jawapan teka teki aok te...paling romntik ialah cikgulah....sebabnya?....koipun x tahu. hehehe

hari ni koi nak gi ngaran je...moh le ngikut.

stress pegang stereng lori boleh ketuk strereng tu ...stres dgn anak murid ni, nak ketuk kepalapun takut..

endiem said...

berkerjalah dengan ikhlas, rezeki telah ditentukan.

zulkbo said...

salam cikgu..
sabor cikgu..
he he..dugaan tu

日月神教-任我行 said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,ut聊天室,情色遊戲,情色a片,情色網