Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Friday, March 5, 2010

Selesai satu program....

Salam...

Petang tadi habis doh program mesyuarat agong PIBG dan majlis pelancaran program belajarlah sayang kat sekolah Purun ni..

Ini bermakna salah satu antara tugas yg perlu koi selesaikan, sudah bereh dan koi bersyukur sebab perjalanan majlis ni tadi berjalan lancar..

Sebenornya tugas koi dah selesai awei2 lagi dah, sebab koi ditugaskan buat banner dan banting aje.

Cume, petang ni tadi koi ambik video jelah sebagai koleksi sekolah dan sebagai persiapan isi tayangan video semasa majlis penyampaian hadiah ujung tahun nanti.

Memang setiap aktiviti sekolah, tak perlu diarah akan koi tangkap video supaya handycam yang koi beli tu dulu digunekan sebaik2nye..

Mesyuarat tadi macam tahun2 lepas jugak, tak ade yg barunye....YDP masih org lama, cume AJK aje beberapa muke baru di kalangan penjaga.

Mintak2 pentadbir janganlah pilih koi lagi jadi AJK utk tahun ni sebab koi rase lama sgt dah berkhidmat dalam PIBG ni....elok le dibagi pulak kat cikgu2 baru yg ade kat sekolah ni supaye dapat menimba pengalaman...

Ni rodong koi cikgu Che Mat Asri sokmo ditugaskan membace doa....maklum le sekolah koi ni takde ustaz, jadi die sokmolah yang kene baca sebab kerektornya macam seorang ustaz walaupun sebenarnya bukan.

GB koi kalau berucap......muke memang serius sokmo....

Pastu memang kena guna LCD. Sebab itulah awei2 tahun dulu koi dah pindahkan LCD di kelas yg tak digunakan ke dewan supaye senang kome nak gune apabile ade program kat dewan.

Cadangnya memang nak jemput PPD Bera sebagai perasmi. Tapi dihantar je wakil En. Ismail Ramli ( Ketua Unit HEM PPD) ......itupun lebih baik pade langsung takde wakil...

Sambutan penjaga memang memberangsangkan di kalangan kaum hawe...sampai sontok ke belakang dinding..

Tapi di sebelah kaum adam.......ginilah sokmo2 nye.....jarang sgt dewan nih penuh dengan penjaga lelaki.....gamok koi tidur kat umah kot sebab cuaca panas dan mate mudoh ngantuk...

Antara staff dan cikgu sekolah koi yg masih anak dare lagi .....( yg tengah tu kawin doh)

Punya banyak hamper utk cabutan bertuah, satu pun tak singgoh ke name koi. Ngapelah koi ni jarang sgt bertuohnye.... Tapi dapat jugalah cenderehati dlm jabir tupun walaupun tuale kecik aje....

Pihak PIBG tak lupe jugak memberi cenderahati kat wakil pelajar hok dapat 5A tahun lepas.

Banting sebagai gimik perasmian program belajarlah sayang yang sudoh ditarik dek perasmi tadi....

Lepas je majlis ucap berucap dan bagi2 cenderahati, mesyuaratpun dimulakan.....

Make hampir2 dah dekat pukul 6 tadi, selesai sudoh semuanye.....dan berduyun2lah kome semua ke kantin sekolah menikmati jamuan mee hon goreng.....

Gitulah adenye......sekian...

7 comments:

Pengembara silam, said...

Bereh la dah ye kerje hok beso..Kawan esok sukan,pastu ujung bulan baru mesyuarat agung PIBG...

zulkbo said...

Salam Cikgu..
rutin aok sama lah cam orang umah koi
almaklum..cikgu..tapi mesyuarat PIBG nya
ahad ni..popaleh koi kena jaga anak kejap lah
padahal koi kerja hari tu..nasib baik keja petang
nasib baik..he he

al-mankaraqi said...

Salam cekgu,

merujuk kepader gambor nombor lapan ter........penerangan tok beraper jelas lar hehehehe

endiem said...

kerusi untuk orang lelaki banyak kosong..

Che' Pit said...

salam cgu jang..

samalah CP mcm cgu che mat asri tu.. selalu kena baca doa walaupun CP ni bukan ustaz.. gaya ustaz? hmm x de tokoh pun CP ni, ngeh ngeh ngeh

Akuanakpahang said...

Keje kala beres hati pun lapang , lagi tak siap hati tak senang.

cemomoi said...

koi ingat lagi masa skuloh kenit-kenit dulu, kalu perasmi tu Dato' Amar Sulaiman Daud mboh datang rasmi penyampaian hadioh kat cemomoi ter, sekarang ni memang payoh bos beso kat PPD pon manjang sebokkk