Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Tuesday, March 2, 2010

Apabila kelesuan melanda...

Salam...

Bale...... hari ni, toh ngapenye badan koi rase tok rhot sungguh .

Nok ke nyampai ke tengah hari tadi...bapok le lesunye. Lepas tu sambung pulak dgn mesyuarat guru sampai pukul 5.30 ptg..

Nok naik tangga ke tingkat 3 balik rumah, berjalanpun rase hogei ...

Nok katekan keje banyok, dok juge, cume tadi ade le lebih kurang 2 jam lebih je ngadap komputer nak siapkan banner sempena nak sambut Maulidur Rasul minggu depan.

Koi tanye rodong2, ade ke rase lesu macam yg koi alami ni...rupe2nye.....bukan koi sorang je lesunya. Semua ngadu letih, lesu dan kohot semua badan...

Kalo setakat badan je letih takpe, tapi hok kepala pun serabut dgn keje sediakala, tu yg kekadang tu tengah jalan ditiup angin pun mboh tumbang... saannye...

Rase koi cuace semasa ni yang menjadikan kelesuan tu bertambah kot....gamoknye kurang minum air masak dan banyak sgt memerah otak berfikir yg menyebabkan jadinye gitu...

Tapi gonekan....bior le letih ke , lesu ke....keje tetap keje. Habis keje kite buat bende lain......kot mane pun hidup kene teruskan juga............

Yg penting, malam nanti...koi nak tido puas2.......

Sekian....

10 comments:

al-mankaraqi said...

lesu sabet dak cocer panaih amat dak cekgu?

zulkbo said...

CIKGU JANG..
Koi rasa punca lesu tu sebab nak nunggu
"cucuk" 25 hb tu kut..awei nor itu hari
nyucuk nya..cepat la habeh..he he(refer entri Yassin terdahulu)...

Akuanakpahang said...

Byk faktornya kawan rasa pertama mungkin kerana cuaca, kedua kurang minum air gamoknya, ketiga faktor usia juga ada menyumbung tak rhot nei kawan letih dok sgt hari ni kenya panas baral sungguh apa pun alhamdulillah juga x baik merungut kata dik org hehehe..

**sebetulnya kita kala meningkat umo mmg gitu kata dik org.

piewahid said...

koi dah 2 minggu gitu cikgu...
siap gusi berdaroh.
keknyer koi ande diabetes

endiem said...

cuaca panas sekarang ni

Mazru Majid said...

bawok2 la berehat cikgu..

INTAN RH said...

Cikgu, jgn lupa mkn supplement!

LIPISLADY said...

Assalamualaikum,

Minum air banyok sikit cikcu, kurang air dalam badan jadi tak rot juga, kala buleh munim air mains sikit. tapi kala palor ke perut lapor tak rot juga, kena makan sikit bila terasa lapo, jangan palor ke aja sebab nok tunggu masa makan tertentu..maklumlah faktor usia kita nih macam gaya masaalohnya...

Cikgu Jang .. said...

salam...

ubat lesu mudoh amat weh....tido je..
bangun tido...khusmangat...segor balik badan kite ni...

relevan said...

Pekena tongkat Ali cikgu..baru ilang lesu..