Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Thursday, March 11, 2010

Koi ngikut je...

Salam...

Kat sekolah tadi, ade rodong ngajak koi pegi mencari ikan sebelah petang . Koi ngikut je sebab dengor rodong yg pegi baru2 ni dapat hampir penuh 4 tong putih dengan hanya pegi dalam lebih kurang 3-4 jam aje.

Lagi satu kebetulan pulak esok ade majlis sambutan Maulidur Rasul dan ade orang sponsor makan tengah hari.

Jadi, pakat2 tadi, kome sedekoh sedikit ikan yang kome dapat tadi buat lauk tambahan makan tengah hari untuk esok.

Kebetulan air sungai dah banyak putus2 nya. Kira2nya sape cepat die lah yg dapat....sebabnya serata org mencari ikan semasa musim kemarau ni....

Yang kome ni pegipun hok tempat yang orang dah cari....tapi masih lagi banyak dapatnya. Maklum le pegipun tak lama lebih kurang 3 jam aje...

Itupun dah memadai........

Sekian....

11 comments:

zulkbo said...

salam Cikgu..
bertuah aok nie..ngajor pun ngajor..
memukat pun memukat juge..he he..banyok tu..boleh juei kat pekan sari..

Akuanakpahang said...

Berlauk sungguh cikgu yek musim panas gini aokme yeek, sini jual ada 10 ekor Rm 3-5 ringgit ikan nei sakit kawan kabor..

al-mankaraqi said...

salam cekgu,

cemerlang dah ter, jenoh dah berlaok hahahaha

kelompen said...

weh cikgu..
berbaloi te..
kala dapat ngikut bes weh.kenan ngat keje gineh..

piewahid said...

cikgu. aok try bagi sikit2 sorg ke kome yg ngomen kat sini... ok? ngee..

Cikgu Jang .. said...

deras le sini...dlm peti sejuk kome tu, banyak sgt ikan pesen ni....nangkap rajin, nyiang malas...

Mazru Majid said...

cikgu,

amboi banyok yek..menjala ke weh?

ye la kalo ade org ajok koi pun nak pergi...hehe

endiem said...

rajin betul aok cik gu ye..

cemomoi said...

wuih cekgu... keco ai leo kalo buat pekasam... tak sabo nok balik temeloh esok.. kot bule koi nengok2 mendanya ander lagi kat sungai pahang ter

relevan said...

Ikan mungkus ni ?..pekasam sedap sangat..

Cikgu Jang .. said...

kalau dah minat....gonekan...