Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Sunday, March 21, 2010

Baung oh baung....

Salam....

Petang tadi kome berlima meneruskan hobi mencari ikan kat sungei Bukit pensen macam biase.
Ralit amat mencari nya sebab hasil tangkapan boleh dikira lumayan jugak le....

Tapi nak dapat ikan besor spt yang Al-Mankaraqi postkan semalam tu, taklah kesampaian ...
Tapinye, malam nanti berminyak le mulut kome makan gulai ikan baung yg kome tangkap tadi....Manakala ikan seluang dan ikan2 kecik2 tu......goreng garing2...........fuh bapok le menyelerakannya....

Ikan sebarau tu...simpan dulu...untuk masak lemak cili api.......fuh....popalih sedaknye kate koi....

Tengok ke gaya sungei kat situ.....ade pontensi nak dapat banyak lagi....Maklum le dengan ikan sebarau yg besor2, baung , seluang, terbul, temperas, lome dan macam2 lagilah spesis yang sedia untuk ditangkap....

Mengikut tinjauan rambang yg kome buat.......banyak lagi kawasan potensi untuk kome mencari ikan kat situ...dan kate dek orang yg biasa main kat situ....spesis baung mboh ade sebesar peha .....tu yg kome geram sgtnye....

Silap2 petang lusa mboh kome pegi lagi kat situ.....

Spesis udang galah ataupun nicknamenya karat pun ade kat situ....

Sebarau yang akhirnya menyerah diri kepada kome....

Yang ni kome dah sukukan, ikan kecik2 longgok setempat....pastu bagi dengan berlima.....jenuh jugak le nyiangnye.....

Gitulah kalo dah hobi.........minat sgt mencari ikan ni.....cume tak sampai tahap ketagih aje...

Sekian.....

15 comments:

tarantula said...

Ketagih tangkap ikan takpe jgn ketagih tangkap orang haha...

Pengembara silam, said...

Melampau aokme..x campok lalu ke rodong beloh ulu ni...Tempat kawan payoh mat nok mencarinye.. kene cari dgn duit...hehe

Budak Ulu Cheka said...

boo aoukme...bukan main yekk..abis punggoh semua ikan yekk...memang gila hobi ni...kome pun gitu jugak

akuanakpahang said...

kawan baru ni beli ada 10 ekor halus2 RM 4.00 huhuhuhu..terliur punya pasal nak buat ikan pekasam hehehe........

pakcik kordi said...

byk gila ikan!pergh!tk thn tgk!=)

hai said...

banyak tu...sedapnya kalo buat pekasam!!

zulkbo said...

salm cikgu..
rajin aok nie..
koi tabik weh..mau tahan seminggu tak yah beli lauk ter..he he

piewahid said...

ringan tulang berat perut,
hulor ke rodong, bertamboh pahala...
bak sikit, hehehehe...

mesti aok suruh amik dlm peti. koi xdaye btui...

kelompen said...

cikgu,,bila bole join aok me g mncari ikan..

endiem said...

air dah surut gini, mudahlah tangkap ikan.

Che' Pit said...

err tak makan ikan sungai.. x tahu naper, x lalu tekak huhu

Mazru Majid said...

ambooii...

sedat ngat makan garing2 ikan halus te..

cikgu nak merase baung sg triang kena umpan perut ayam..

relevan said...

Wabe cikgu..besh ngat dapat ikan ikan gini..ikan baung buat masak dengan asam rom..

cemomoi said...

abih lalu ikan sungai pahang, patut koi balik baru ni seko pon tak ander

日月神教-任我行 said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,a片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,性愛