Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Sunday, February 21, 2010

Syurga di bawah tapak kaki ibu...

Salam...

Alkisahnya seorang budak darjah satu baru balik dari sekolah terus menerpa moknye untuk menengok bawoh tapak kaki moknye.

Tujuan budak tu buat gitu kerana cikgu dia kabor yang syurga terletak di bawah tapak kaki ibu....

Jadi puaslah membeleknye kaki ibunya tu kerana kefahaman budak peraih tu masih tak mengerti lagi apa yang dimaksudkan oleh cikgunye....

Kebetulan pulok mase tu emoknye baru lepas mandi dan hanya memakai kain batik aje...

" Mana mok syurga tu ? Adi nak tengok....."

" Tengok ape ?"..tanya mok si Adi ni tadi..

" Cikgu cakap syurga ada di bawah tapak kaki ibu, tu yang Adi nak tengok syurga tu macam mana"....beriye si Adi ni membelek2 tapak kaki moknye te...

" His...tu perumpamaan je....syurga sebenor bukan kat sini" jelas si ibu acuh tak acuh...

Maka setelah dibelek2 kat bawah...tak jumpe apa2pun....terlihat pulak kat sebelah atasnya......peliklah pulak budak tu sebab tak penah tengok akan bendanya...

" Tu benda mok ? kat atas tu ?" tanya pulak si Adi ni ...

Lalu dijawab oleh si maknye..................

*
*
*
*
*
*
*

" Itulah syurga ayoh awok".................sambil berlalu ke dapur.....

hehehe........................

8 comments:

Pengembara silam, said...

Hehe...Syurga untuk setiap ayoh....

zulkbo said...

ha ha..ni mmg lawok..18sx jer

Akuanakpahang said...

lawok juga cerita nei hehehehe...

al-mankaraqi said...

hehehehe.........koi tok faham cekgu......kononyalah hehehehe

Cikgu Jang .. said...

kadang-kadang teringin jua meraban hok ngarut gitu....ce gone ?.........????

piewahid said...

cer aok criter betul2 cikgu. amende maksud syurga ayoh ter? hehehehe...

endiem said...

kelakar weh..

relevan said...

Tu diaa cikgu..