Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Friday, February 12, 2010

Sorry tok...dah tak muat dah...

Salam...

Mase lalu pegi Triang tadi, koi terserempok le dengan polis trafik yg sedang menjalankan tugas buat roadblok.

Apabile terpandang je ke polis yang takmboh lalu senyum te, teringat pulok pasal cerite sorang pakcik yang kena tahan dek polis semasa menunggang motorsikal bersama 5 orang anoknye.

Kisohnye, bagaimana seorang pakcik tu tengah naik motor dengan 5 orang anaknye sekaligus sampai penuh lalu motor dengan penumpang.

Tibe2 mase tengoh nunggang tu, ade pulok polis buat roadblok kat tengah jalan. Apa lagi, polis tu pun bagilah isyarat tangan nak tahan...

Pakcik tu nampok sangat polis tu tahan die, tapi buat dek je....semacam je lalu kat depan polis tu.

Polis tu gamok nye panas hati, dikejornye pakcik tu .....

Sesampai je kat pakcik tu, disuruhnye berhenti.......

"Kenapa pakcik tak berhenti bila saya tahan tadi ?" ...tanya dek polis tu

" La.....Pakcik ingat encik nak tumpang saya.....kalau nak tumpang, mintak maaf le...sebab moto saya dah tak muat dah"....jawab dek pakcik tu selamba....

Begitulah adenya...

Ye atau tok cerite ni....entoh le....mungkin ye kot..

Sekian....

11 comments:

Miecyber @ Sudu said...

Lucunyer yak...kakakakkakaka

al-mankaraqi said...

kahkahkahkah...............

Akuanakpahang said...

citer nie ande gaya org derulu kampung kawan tu mmg gitu..kulit dia hitam sikit rambut dia keriting sikit mmg maru dia tu...hehehe...

zulkbo said...

kah..kah..lawok terr..payoh kalau gitu sema orang buak lawok ke polis gitu..mau hangin satu badan..hu hu hu

Redz da Tsar said...

Hehe... Ini kat mane nie? Simpang Feri ke? Hehe

Pengembara silam, said...

Tempat kawan banyok spesis gini..hehe

sha said...

sekali2 buat lawak takpelah pokcik..hehe

piewahid said...

melampau criter demeh ni..hehehe

Mazru Majid said...

hahaha..bukannye cerite ni berlaku kpd org asli kg Bongkok? hahaha

relevan said...

Kasihan polis itu..kalu kawan jadi polis mau baling pak cik itu sama sarung pestol..

kelompen said...

wober weh.tenat amat...
sudohnye gone cikgu?