Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Monday, February 15, 2010

Kenapa Tarzan meneriak apabila bergayut..

Salam...

Sewaktu duduk berkhemah semasa mencari ikan baru2 ni , timbullah persoalan mboh ke tarzan bergayut di dalam hutan tempat kome melepak situ .

Kate dek salah sorang rodong koi...kalo ade tarzan pun mampus taknok bergayut sebab takut terkait duri rotan yang bapok le banyoknye kat situ.

Apabila teringat pasal tarzan, koi pun terus nanya satu soalan mengapa tredmark tarzan suka meneriak ..0000000000 memanggil rodong2 binatangnye.

Yang rodong2 koi ni tak tahu dan suruh le koi ceritekan....

Mengikut ape yang koi dengor semase kursus asas pengakap manik kayu 4 sewaktu belajar kat maktab dulu, sebenornye ade kisah syahdu yang menyebabkan tarzan suke sangat meneriak dengan suara yang lantang.

Ceritenye.......

Dahulukala si tarzan ni tak pandai menjerit. Toh macam mana satu hari isteri dia yang bernama Jane tu teringin nak belajar bergayut dari satu pokok ke satu pokok.

Tarzan pun dengan bangga ajak le bini die bergayut.

Mula2 takde masalah....hinggalah sampai ke satu pokok yang agak tinggi, si Jane ni pulak beranganlah kot agaknye.

Gamoknye sebab lalai, terlepaslah akar kayu yang dipegang oleh bini tarzan ni dan disebabkan dah tak sempat nak pegang ape2, terpeganglah akar yang ade pada tarzan te...

Maklumlan yang si tarzan inikan hanya memakai cawat je....

Apa lagi, apabila si bini dia pegang aje akar tarzan tu......menjerit melolonglah si tarzan ni sebab sakitnye amat......hinggakan semua binatang yang ade kat hutan tu datang dekat pegi tengok apa yang terjadi,....

Jadi bermula dari peristiwa itulah, apabila nak panggil rodong2 binatang kat hutan tu, tarzan akan meneriak....oooooooooooooo.....

Begitulah cerita asal usul tarzan meneriak .....

12 comments:

Pengembara silam, said...

hehe..Lama dah kawan tok mendengor citer tarzan ni..

piewahid said...

cara jane tarik akor tu kasor ngat...
kalu tarik biase2 je, x ande hal rasenyer

Che' Pit said...

hmm nasib baik tak putus akar tarzan tu, ngeh ngeh ngeh..

Redz da Tsar said...

hehe...banteinye tarik mase tengoh bergayut.. mampeh tak melolong tarzan....

zulkbo said...

kah..kah..kah lawok nye citer aok ni cikgu..maroh ke tarzan kalau tahu nie..he he

kelompen said...

ras koi dia menjerit sebab bimbang serempok dengan ulo daun weh, wober...tzan ni jnis pengeli nteh...

Akuanakpahang said...

Mekala tertarik akor org lain emboh kawan rasa tarzan nie tak bunyi oooooooooo dia akan bunyi cisssssssssssssss....hehehehe

sha said...

patut le tarzan x mboh cerite bila kawan tanya bende yg sama..uik

al-mankaraqi said...

kahkahkahkahkah.......best citer ni cekgu.....

Mybabah said...

Salam Cikgu Jang. Patutlah bunyi melolong semacam je tarzan tu. Begitu ceritanya. Babah ingat dia tersangkut kat pokok rumbia berduri...

relevan said...

Hidup tarzan..! hehe! Tarzan punya akar yang berumbi kuat..

日月神教-任我行 said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,色情,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女