Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Wednesday, February 17, 2010

Ke Bentong menziarahi sepupu meninggal..

Salam...

Entry koi kali ni berkisar tentang kematian.
Semalam pun koi menulis pasal Malaikat Maut Menjenguk kite setiap 21 minit.

Ini semua ada kaitan antara entry semalam dengan hari ni.

Sebabnya petang semalam koi menerima kabor dari mok koi ngatakan yang sepupu koi kat Bentong tu sudah pergi selama-lamanya setelah koma lebih kurang seminggu.

Dan pagi tadi lebih kurang jam 7.40 pagi...koi dengan mak bergegas ke sane untuk menziarahi Allahyarham .....

Umurnya beza 2 tahun dari koi. Sebaya dengan abang koi lebih kurang 39 tahun....Tapi disebabkan serangan stroke takleh nak kata ape2....

Sewaktu di hospitalpun, doktor sendiri kabor yang Allahyarham ni sudah takde harapan lagi kerana serangan tu menyebabkan otaknya teralih dan kadar untuk hidup amat tipis...

Betul sungguh jangkaan doktor te, dan sudah sampai ajalnye.....takleh nak buat ape2....

Yang menyebabkan koi terasa sebok sangatnya apabila melihat isteri dan anak2nya yang masih kecik tu duduk di sisi jenazah dengan linangan air mata....

Tersentak sungguh rasenya.....dengan koi sendiri rase terharu dan sedih.....ibarat pepatah " berat mata memandang, berat lagi bahu memikul".....kesedihan koi mungkin tak lama sebabnya Allahyarham adalah sepupu yang tidok tinggal serumah, tapi bagi keluarga terdekat die.......tak sanggup koi nak gambarkan...

Tapi, tuhan maha esa.....cuma koi harap isteri dan anak2nya tabah mengharungi semua tu. Cuma yang koi terasa sedih, gone kalau anak2 kite berada di sisi jenazah menitiskan air mata melihat tubuh kita terbujur kaku.......

Teringat koi akan kata2 dalam iklan yang dulunye kerap sgtnye keluar dalam tv... " Ingatlah orang tersayang"....gamoknye gitulah keadaannya apabila diri kita sudah dipanggil mengadap Allah SWT kelak....

Buat Allahyarham ........semoga ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman.....

Dan buat sekian lamanye setelah agak hampir 10 tahun kot, pada mase yang sama terjumpalah pulak koi dengan sepupu yang sebaya koi kat situ.....setelah sekian lama tak berjumpe, banyak bendalah jugak berboraknye....

Dan daripada peristiwa tu teringat pulak akan kata2 seorang hamba Allah yang penah koi dengar semasa muda2 dulu..........katanya " kite ni kalo nak jumpe saudara mara, masa kenduri kawin dan masa menziarahi kematianlah biasanye berjumpe....mase lain.....susoh..."

Dan sekali lagi buat rodong2 yang terbaca entry koi ni, marilah kita sedekahkah Al Fatihah buat Allahyarham semoga dicucuhi rahmat Allah SWT......

Dan sekali lagi .......apabila menziarahi orang meninggal......koi terasa insaf betapa kematian itu pasti datang tanpa dijemput tanpa mengira masa.....

Al Fatihah.....Sekian...

11 comments:

Akuanakpahang said...

Alfatihah dan salam takziah juga drp saya.
Semoga rohnya di rahmatiNYA jua. Amin.

cemomoi said...

innalillah, moga Allah mengampuni dosa kita dan allayarham serta ditempatkan dalam kalangan orang beriman

zulkbo said...

Al-Fatihah dan takziah dari koi juga..

piewahid said...

takziah, smoga ruhnya dtempatkan d sisi org2 yg beriman.

sebenornye koi suka sgt kalu org mngingatkn psl mati, mklumla umor dh tua, byk ngat lgi pkara kena pbaiki..

kelompen said...

cikgu
takziah
dan al fatehah..

al-mankaraqi said...

salam cikgu,

Al-fatihah.

Semoga roh allahyarham ditempatkan dalam rahmat-Nya beserta orang2 yg beriman dan beramal soleh.

Takziah kepada seluruh ahli keluarga.

endiem said...

takziah cik gu.. semoga dicucuri rahmat kepada roh allahyarham.

sha said...

Takziah..

Rumah arwah sepupu tuh di rumah kedai kat Tmn Bkt Camang ke??

Cikgu Jang .. said...

Tima kasih la rodong2 kerana bersama2 simpati ke atas keluarga Allahyarham...

Betul sgt le kate de Sha tu.....mungkin awok kenei kot sebab memang die niaga kedei runcit dan pembekal gas memasak kat kwsn tu...

INTAN RH said...

Takziah utk sepupu ckgu sekeluarga. Al-Fatihah.

relevan said...

Marilah kita bersama sama menyedekahkan alFatihah kepada arwah sepupu cikgu Hj..AlFatihah...