Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Tuesday, January 19, 2010

RTM nak datang sekolah kome !!

Salam...


Apabila dah nak habis mesyuarat program kecemerlangan UPSR petang tadi, tiba2 SDA Felda telefon kepada koi memaklumkan bahawa pada perjumpaan Penjaga yang dijadualkan pada pagi Jumaat nanti, pihak RTM akan datang dan meminta YB Norul Azali (Adun Guai) datang merasmikan majlis tersebut.

Pada mulanya sekolah dan Pihak Pengurusan Felda nak buat program tu tidak le secara besar-besaran, tapi kalau dah RTM dan YB nak datang, terpaksalah susun balik aturcara program dan pelaksanaan program pada hari tu nanti.

Yg koi ni tak berapa jelas semasa SDA tu telefon koi, dan setelah koi telefon balik utk mendapatkan penerangan lebih lanjut, barulah jelas yg sebenarnya RTM akan datang ke Purun ni pada hari esok dan bertanyakan program yang terhampir kat sini.

Kebetulan pulak program terdekat ialah perjumpaan penjaga bersama pihak sekolah dan pengurusan Felda, jadi Pengurus Felda pun teruslah beritahu kpd pihak RTM pasal program tersebut. Yg RTM ni pulak meminta YB Adun Guai datang sebagai perasmi.

Asalnya koi ditugaskan di bahagian backdrop dan cadangnya memang nak guna LCD sahaja, tapi kalau dah YB dan RTM datang, terpaksalah pulak buat backdrop yang kekal kat belakang pentas.

Jadinya, koi mulalah nak mengelak kalau disuruh buat backdrop kat dinding tu. Setakat guna komputer dan pancar pakai LCD, memang takde masalah sebab itu adalah kepakaran koi. Maka koi syorkan agar dibuat satu banner yang boleh digunakan untuk diletakkan di hadapan sekolah pada sebelum program dan semasa program dijadikan pulak backdrop.

Apabila semua setuju, koi telefon balik SDA Felda tu minta bajet utk banner tu dan dan diluluskan oleh pengurus Felda sebanyak RM150.00. Elok sgt le tu sebab kalau tempah di Kerayong memang mahal berbanding di kedai yg biasa sekolah buat tempahan.

Nak tak nak, koi usahakan lah buat banner tu spt kat atas tu supaya siap juga malam ni. Walaupun tak secantik mana, tapi itulah kerja yang dianggap segera kerana masa untuk gunanya tah tinggal berapa hari lagi. Esok mungkin koi minta kebenaran GB untuk keluar sekejap ke Kerayong untuk buat tempahan.

Kira2nya kalau jadi RTM 1 tu datang, sekolah kome nanti akan mencatat satu sejarah tersendirilah gamoknya sebab selama koi berkhidmat kat sini belum lagi ada pihak media yg datang buat rakaman. Elok sgt le tu walaupun kome jadi kelam kabut nak bereskan persiapan sempena program tersebut pada hari Jumaat itu nanti.

Satu lagi, koi syorkan juga kpd GB supaya pembentangan program tu nanti mendapat perhatian YB dan mana2 kewangan yang tak cukup tu, bolehlah YB bagi sumbangan. Moga2 dapat. Dan kalau dapat mungkin sekolah koi boleh menjalankan program kecemerlangan UPSR nanti dengan lancar.

Harap2 gitulah....

Wassalam..

2 comments:

Mybabah said...

Salam Cikgu Jang. Jika tahu waktu siaran, beritahulah. Nanti boleh kami sama-sama nonton. Anyway, tahniah kerana masuk TV. He..he..Jangan masuk TV kerana khalwat udah le...

Che' Pit said...

hmm leceh nak handle program kalau org besar turun.. byk sgt protokol n benda nak diambil kira.. lagi senang kalau buat program "kita2" ajer..