Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Sunday, January 3, 2010

Air paip takde....

Salam...

Sabar.........itulah perkataan yg dapat koi luahkan apabila dua hari kat kompleks guru Purun ni dah takde air.

Disebabkan paip bocor, seluruh felda ni takde air..temasuk le yg kome tinggal kat kompleks guru ni..

Dahlah kome tinggal tingkat 3....popalih kalau nak punggah air naik ke rumah...harus pengsan gamoknya.

Nasib baik le koi standby 6 tong air buat stok jika bekalan air paip takde. Itupun hanya cukup utk 2-3 hari je. Masuk hari ke 4 takde air.....ntoh le...mungkin kena ikhtiar cara lainlah gamoknya.

Satu lagi yg hamunnya, bab basuh kain...dahle guna mesin basuh automatik, kalau takde air..gone mesin tu nak berfungsi...nak mandi lagi...nak basuh pinggan lagi, nak buat masak......his his his..

Se lagi bab nak mandi pagi sebelum solat....nampaknya kena kurangkan dulu le aktiviti malam tu....hehehehe....dah gone air takde, nanti tak solat...baler ....sape nak jawab....

Harap2 malam ni adelah air, sebabnya tadi koi tengok keje2 baiki saluran paip bocor tu dah siap dah.......harap2 gitulah hendaknya...

Sabor jelah....

Sekian...

15 comments:

YASSIN SULAIMAN said...

Kawan simpati dgn aok me...tapi nok buat goner bender diluar jangkaan... Nok maroh ke org JBA tak kena juga sabor ajelah..mekala ada bender tak puas hati boleh telepon ke TALIAN PULAPEL 09-5121199 - Pusat khidmat pelanggan JBA Pahang.

Cikgu Jang .. said...

salam Yassin....koi faham setiausi berlaku ni...koi tok maroh org JBA ter...yalah, bukan senang nak baikpulih batang paip yg doh uzur tu...
Bab talian pulapel tu..tengok le kalau esok lusa nmasih takde air, harus koi telefon kot...satu lagi tima ksih sbb faham...hehehe

al-mankaraqi said...

Salam cekgu!

semoga bersabor........dah lebih 50 tahun kita boleh bersabor.............kenapa kita tokleh bersabor selama 50 tahun lagi?

Semoga air cepat ader yak............

Mybabah said...

Salam bro. Al-mankaraqi memang cukup sabar. Dia sanggup sabar 50 tahun lagi. Kalau say, dah lama naik angin. Orang JBA semua kena sesah. Terkenang apa yang berlaku pada Cikgu, tak tahulah saya sama ada 10 tahun lagi kita boleh mencapai negara maju 2020.

YASSIN SULAIMAN said...

Mybabah - kita hanya menyokong dasar jadi kena marah kat org yang membuat dasar itu...kawan x dpt bayangkan nanti kala JBA pahang nei swasta...gonerlah pulok sakitnya rakyat.

Redz da Tsar said...

Kalau swasta la air pahang, bertambah la belanje...

Cikgu Jang .. said...

koi tengah sabor le ni, smpai sekarangpun tak muncul2 air tu....

kalau bab bayor bil tu memang takde hal....yg penting servis kena mantap....

kalau swasta...tapi air ade sokmo, pastu bilnya cam sekarang ni...elok juga ye..hehehe

Webmaster@Echam said...

Masa koi kecik waktu takde airlah paling koi suka sbb koi ade alasan nak terjun sungaiiii.. hehhehe

Mazru Majid said...

saborla weh...ander te sok,sungai jauh ke?

cemomoi said...

aktiviti malam? menda weh... takan tengok aje... ala amik tayamum je la... koi rasa pahang ujan lagi ni... bule le buat nadoh untuk mandi malammmm

INTAN RH said...

JBA tgh nk perabih peruntukan..hehe.

Selamat bertugas semula, cikgu.

kakcikseroja said...

Salam Cikgu..

hari ni dah ada air ke?

LIPISLADY said...

Assalamualaikum,
Malam nih dah ada air kee cikgu...
Kesian ke aok yek...

Cikgu Jang .. said...

dah ada dah pagi2 tadi dalam pukul 5 pagi kot...lega rasanya....hehehe

al-mankaraqi said...

harap ada penyelasaian jangkapanjang yang konkrit untuk masalah nih.......