Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Friday, January 22, 2010

Berjalan lancar program hari ni..

Salam...

Alhamdulillah pada hari ini kat sekolah Purun berjalan lancar program perjumpaan penjaga yang memang diadakan pada setiap awal tahun .

Selain pembentangan program Tahun 6 untuk sepanjang tahun ni, pihak Felda juga menunaikan janjinya untuk menghadiahkan RM200 kepada pelajar yang mendapat 5A pada tahun lepas dan janji tersebut ditunaikan pada hari ini.

Sekiranya permohonan sekolah mengecek YB Norul untuk memberi sumbangan kewangan, Insyaalah semua calon UPSR dan guru2 akan merasalah pulak merehatkan minda di luar dari Purun ni. Cadangnya ke Kuantan...tengok la keadaannya macam mana. Kalau tak dapat banyak....dapat sikitpun jadilah..

Yang mencatat sejarah jugak, hanya 2 orang sahaja wakil penjaga kepada murid yang tidak dapat hadir berbeza dengan tahun2 lepas yang kehadiran penjaga untuk bermuafakat dengan pihak sekolah tidak pernah mencecah 80%...

Senario hari ni sempat jugaklah koi rakamkan untuk menambah koleksi program sekolah di dalam blog ni...

Sebelum menunggu ketibaan YB, koi sempat juga berpossing di samping GPK 1 dan GB.
Pengawas sekolah dan pengawas perpustakaan diberi peranan berbaris di sepanjang kaki lima menuju ke dewan untuk menyambut YB dan tetamu.
Hidangan untuk tengah hari tadi disediakan oleh pekerja dan dibantu oleh guru2.
Antara pekerja dan pengawal keselamatan yg turut sama memberi bantuan tenaga untuk menjayakan program hari ni.
Disebabkan RTM tidak dapat datang, koi terpaksa merakam sendiri menggunakan handycam sekolah untuk koleksi sekolah. Pada asalnya memang RTM datang nak buat rakaman dan meminta program tu dirasmikan oleh YB, tiba2 tak jadi pulak....kalau tidak memang meriah program tadi..
Ketibaan YB Norul Azali, disambut meriah walaupun lewat sejam...
Ketibaannya disambut pengawas dan guru2..

antara senario dalam dewan yang dipenuhi penjaga.
YDP PIBG ..En. Mustapa memberi ucapan pertama
Tuan Pengurus, En Azmin juga berucap
Paling lama berucap ialah GB....sebabnya beliau sendiri yang membentangkan program Tahun 6 untuk tahun 2010 dengan menggunakan LCD yang baru koi ubahsuai untuk diletakkan di dewan sekolah secara kekal.
Disebabkan slide yang dipaparkan mengandungi beberapa perkara ,menarik, hampir semua hadirin menumpukan perhatian.
Giliran YB Norul berucap dan merasmikan program tadi.
Di akhir sesi........masa bergambar antara guru2 bersama YB, Pengurus, Ketua Kampung dan AJK PIBG...

Maka, dengan berakhirnya program tadi dengan lancar ...secara tidak langsung koi sendiri merasa agak lega kerana urusan antara pihak Felda dan sekolah....koi yang menjadi pengantaranya...

Begitulah adanya......sekian..

4 comments:

YASSIN SULAIMAN said...

Meriah jugelah yeek jadinya..hok kawan muskil goner gaya org RTM te tak datang mekala dtg lagi goger hehehe...koi sekali nengok cikgu ande gaya artis macam nok buat rancangan hari raya aje... hehehehe.......

Che' Pit said...

erk si GB pakai baju hampir sama kaler dgn CP lak ngeh ngeh ngeh..

relevan said...

Wahh...cikgu menarik posing..

INTAN RH said...

ok agak dpt RM200..sekolah plak bg apa? GB sekolah ank koi, ada ker janji nk bg basikal klu dpt 5A..isk3x..

bdk dpt 5A takde nya nk naik basikal dh.., bz nk msuk asrama..hehe