Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Saturday, April 17, 2010

Jam orang politik

Salam....

Rase koi hampir 4 hari dah koi tak update blog nih disebabkan koi rase melara sgt bile nengok ke sawit koi kene makan dek gajah liar hari selasa baru nih.

Rase nak nangis bile melihat keadaan gitu dan hanya mampu koi buat ialah berdoa kepada Allah SWT supaya jangan lagi binatang tu datang memakan sawit koi yg tak berapa nok ade tu.

Disebabkan rase melara yg tok nampok dek luarannya, waktu2 tertentu koi akan termenung sendirian merancang strategi ke gone gaya menghalang binatang tu masuk lagi.

Ikhtiar pertame koi akan buat ialah dengan mengorek parit pada jalan masuk yg akan koi buat pada hari esoknye dan digantikan dengan titi kayu balak.

Harap2 berjayalah hendaknya, kerana itulah antara modal yg paling ciput yang koi mampu buat untuk sementara waktu ni.

Bagi melupakan kesedihan yg koi sorang2 tanggung ni, dan sempena pilihanraya kecik Hulu Selangor minggu depan, koi ade satu cerita khas buat orang2 politik nih..

Kisahnya...........

Pada suatu hari Pak Ali telah eksiden kereta dan koma selama seminggu. Dalam masa koma tu, muncul seekor haiwan hitam legam yg besar tetapi berwajah manusia.

Dibawanya Pak Ali berjalan ke suatu tempat yg dipenuhi jam. Di kawasan tu ade bermacam2 bentuk jam, ade yang bulat, leper, lonjong, pipih, empat segi dan macam2 lagilah...

Ditanya dek Pak Ali, apa erti jam2 yang ade di situ. Jawab dek makhluk tu, semua jam di sini menunjukkan betapa kerapnya manusia membuat dosa.

Terlihatlah Pak Ali sebuah jam yang jarumnya mati. lalu ditanya Pak Ali kepada makhluk tu mengapa jarum jam tu tak bergerak.

Lalu dijawab dek binatang tu, itulah jam orang yang beriman dan beramal solleh kepada Allah SWT. Sebab itulah jarumnya tidak bergerak kerana tiada sebab jarum tu bergerak jika tiada dosa yang dilakukan.

Dipandang pulak ke sebuah jam yang jarumnya begitu laju berpusing , lalu ditanya pulak jam itu milik siapa. Lalu dijawab lagi oleh makhluk tu, jam yg pertama milik seorang pelacur.

Oooooooo. Patut la laju pusingnya, kata Pak Ali dalam hati...

Setelah puas melawat kawasan tu, tibalah masa nak balik. Pak Ali dibawa keluar dari kawasan tu dan dalam perjalanan pulang, terlihat pulak akan Pak Ali sebuah kipas di atas tempat lalu kawasan tu.

Pak Ali pun berkata, " bagus jugak ye tempat ni, kipas syiling pun ade..."

Lalu dijawab oleh makhluk tu......" eh...tu bukan kipas. Itu jam kepunyaan seorang wakil rakyat tu...." Kata dek makhluk tu dengan selamber.........

Hehehehee....
*********************************************

Kata koi......

Dulu semasa koi berkursus kat Mersing masa cuti sekolah dulu ade slot ceramah yang menayangkan survey orang ramai terhadap kebolehpercayaan sesuatu pekerjaan...

Hasil servey dari insititut Integriti Negara tu, profesion paling orang percaya ialah 'Doktor'...dan profesion paling orang tak percaya ialah.....................................................'orang politik'.....

9 comments:

al-mankaraqi said...

Fuh, banyok tersirat pasei jam berpuseng laju gayer kipas ter cekgu...........

Cikgu Jang .. said...

gamoknye banyok kot...hehehe

akuanakpahang said...

Kawan tak brape reti ngan org politik nei..
kadang mcak kipas tu juge kuat memusing hehehe..

zulkbo said...

salam..
kesian ke aok rodong
koi simpati..

Mazru Majid said...

salam..

panggil la org perhilitan turun..patut deme kena tangkap la gajoh te..

hahaha..punye la laju nye yak jam org politik te

Pengembara silam, said...

Simpati dihulur...Kat Hulu Selangor banyok jam berpusing..ada yg lawan aroh jam..hehe

fatah said...

natang2 masuk ikut mner..bnyak ke kene

Cikgu Jang .. said...

berat mate mandang, berat lagi kepala koi memikirkan....tq le rodong2 yg tolong simpati te...

yg pokok lama dlm 65 pokok kena ngap, dan yg baru tanam te dlm 35 pokok....uh uh uh...

bab perhilitan ni, diae org senalo ade kat sini, tapi tokleh buat ape2 juga...setakat ngalau masuk utan jauh2 je...pas tu datang balik...gitulah sokmo..

relevan said...

Besor yak jam orang politik ni yer..