Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Thursday, April 8, 2010

Bagus ke kita nih....

Salam....

Kali ni koi nak bercerita lain sikit le. Paseinya petang tadi, semase mengeteh pekene roti canai kat tempat biase, ade le hamba Allah tu suke sgt mengkondem org lain.

Menurut ape yg dingomelnye, seakan2 die adalah org yg terbaik di sisi Allah SWT. Semua yg org lain katekan tak betoi baginye.

Mungkin dirinye seorang hebat dr segala segi ( perasaan die je), dan org lain banyak yg kurangnye. Padahal......kalo ditengok ke orgnye, takde le hebat sgtpun...........

Kekadang koi terfikir jugak..........mengape ade manusia ni yg suke mengkondem org lain sedangkan diri sendiripun tak berapa sempurna....

Hanya yg boleh koi simpulkan....pertama, mungkin dlm dirinya ada kesukaan menyakiti hati org lain dan kedua nak glamer dgn cara yg murah...takpun nak supaya org tu sakit hati kat die.......gamok koi le...

Hok sebenarnya.......seseorg yang hebat, tak akan menunjukkan kehebatannya tetapi org lain tahu bahawa die tu hebat......

Dan buat nasihat untuk diri senddiri dan rodong2 yang kat luar tu.....agak2nya kalo kite nak kondem org lain.....tengok dan kado2kan diri sendiri supaya hati kite yg tak berapa bersih ni jangan terus menerus menjadi kotor kerana adanya sifat riak mengatakan yg kite ni lebih hebat dr org lain...

Mohon supaya Allah SWT manjaga hati kita dr sifat tersebut...Insyaalah...

Wassalam....

12 comments:

Che' Pit said...

semoga kita semua terpelihara daripada sifat2 sebegitu..

akuanakpahang said...

Kesimpulan kawan org begini bolehlah diumpamakan sebiji tong kosong bila air ada separuh kocakkan dia lebih sikit berbanding kalau tong itu penuh langsung tidak berbunyi.

hai said...

salam,
koi penah jumpa org gini...koi rasa dia termasuk dlm kategori sakit jiwa....

kelompen said...

salam cikgu
soal sikap. org yg tahu tidak akan mengakui pandai kerana dia tidak pandai tetapi orang pandai akan mengakui dirinya pandai

Mybabah said...

Salam Cikgu Jang. Jika tak ada macam ini di dunia, dunia tak akan meriah. Apa komen cikgu?

Cikgu Jang .. said...

kawan setuju pendapat aokme semua....betul juga kata dek babah tu....kalau semua org baik je.....lama dah amannya negara kita nih...

Bagi koi la...." seseorang yang hebat tak akan ditunjukkan dengan perkataan, tetapi dengan perbuatan"....

zulkbo said...

salam cikgu..
sabor jer lah yek?
byk orang byk patent
byk ragam..

sha said...

Kawan suka n3 nih..

relevan said...

Agoknye memang besh sungguh mengondem orang ni..

cemomoi said...

heemmm,tak jemput ke deme ni jadik juri af ke, top host ke.. baru sesuai takat nyembang kedei kopi aje menda ke dapatnya

piewahid said...

bete la tu,

"seseorg yang hebat, tak akan menunjukkan kehebatannya tetapi org lain tahu bahawa die tu hebat..."

日月神教-任我行 said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,色情,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女