Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Monday, December 14, 2009

Taklimat pengiraan pendapatan berdasarkan PGK

Salam...

Lupakan pasal kebun, lupakan pasal masalah kat Purun, hari ni koi bersama 3 org lagi rodong JU E-kasih pergi menghadiri taklimat pengiraan pendapatan berdasarkan paras garis kemiskinan nasional (PGK) yang diadakan di Hotel Puteri Park KL.

Tujuan taklimat yg disampaikan oleh pegawai dari Kementerian Perangkaan pada hari esok adalah untuk menjelaskan tahap2 miskin penjaga yg layak menerima bantuan.

Kome pun pergi dari Purun dan sampai lebih kurang pukul 4.30 petang tadi. Kot manapun esok sama2lah kome dengar apa yang berlaku dan apa yg hendak ditaklimatkan oleh pihak berkenaan. Lepas tu bolehlah balik semula ke Purun...

Cuma yg koi ralat sikit tak dapat nengok Malaysia lawan Loas kat TV tadi. Nasib baik menang....gembira jugaklah dengornya...

Sekian....

Sekian....

8 comments:

LIPISLADY said...

Assalamualaikum, apa2 keputusan pun aok bagitaulah kat sini yek cikgu jang, mana tau kot keh pun dalam katogeri yang layak menerima bantuan....

Mazru Majid said...

terer pulok malaysia main bolo yek...

Che' Pit said...

salam cgu jang..

hmm rugi x nengok.. cantik belaka gol2 malaysia..

YASSIN SULAIMAN said...

Jangan lupe berikan butiran lanjut tu nanti ker kome...senang nak buat tuntutan ke tidak hehehe..

endiem said...

baguslah kalau ada pengiraan yang standard.. taklah main ikut dan aje.

zamtavac said...

kalu gitu kite tengoklah berapa pendapatan perkapita yang layak dapat bantuan....
tapi tempat kawan nie ... lain sikit ramai kerja kontraktor... x de slip gaji gone gayenye?

relevan said...

Nanti kita pergi Laos nengok bolo final negara kita dgn Vietnam cikgu.

Cikgu Jang .. said...

salam rodong..

Hehehe.....takde benda sgt taklimatnya tadi....cuma memperjelaskan tntg tahap kemiskinan yg ade kat malaysia ni...

sebab sekarang ni setiap bantuan persekolahan memalui ekasih, jadi jabatan kebajikan masyarakat yg menentukan sesiapa yg layak dpt bantuan...mengikut server yg mereke buat...

oh ye...awok ngajok koi pegi loas ke relevan ...moh le..koi tgh free skrg ni...nok naik kapal tebang mana...yg hok rm15 takde ke?hehehe