Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Friday, December 11, 2009

Kisah seorang kurang upaya yang hebat

Salam...

Mari kite merenung nasib OKU yg ada disekiling kita. Adakah kita berfikir bahawa insan sebegitu tiada kehebatan. Tetapi sebenarnya tidak....Sebagai bukti yang diaorang juga hebat...baca cerita merapu kat bawah ni...

Tersebut kisah sorang janda yang sudah dua kali bersuami. Bercerai dengan suami yang pertama sebab suaminya itu yang memukul dan mendera. Sementara suami kedua pula walau pada mulanya bahagia tapi akhirnya suami tu menceraikan dia dan kahwin dengan perempuan lain.


Jadi selepas beberapa tahun, janda ni yang masih cantik mengambil keputusan untuk berkahwin buat kali yang ketiga. Dia lantas mengiklankan diri untuk mencari jodoh ketiganya. Si janda tu meletakkan 3 syarat:

1. Lelaki tu mesti berjanji tak akan memukul atau mendera
2. Lelaki tu tak akan lari meninggalkan dia
3. Hebat di ranjang

Selang beberapa hari, datang seseorang mengetuk pintu dengan kuat. lalu si janda tu pun buka pintu. Alangkah terkejutnya dia bila yang datang tu tidak berkaki dan bertangan.

"Saya datang untuk cuba nasib jadi suami awak" kata si lelaki kudung tu.

Lalu si janda tu meminta si lelaki itu untuk menjelaskan kalau dia dapat memenuhi tiga syarat seperti dalam iklan.

Lelaki tu berhujah:

"Syarat yg pertama, sudah tentu saya dapat penuhi disebabkan saya tidak ada tangan untuk memukul awak."

"Syarat yang kedua, mana mungkin saya akan tinggalkan awak disebabkan saya tidak ada kaki untuk berlari."

"Ok, boleh terima. Tapi syarat yang ketiga itu bagaimana hendak awak buktikan?" celah si janda tu.

"Oh, senang saja. Cuba awak fikir. Tadi saya ketuk pintu dengan apa?" ujar lelaki kudung itu dengan bangga....

Begitulah adenya.....


8 comments:

Pengembara silam, said...

Ha ha ha..Hebat..Belum apa2 lagi dah terbukti hebat..

Redz da Tsar said...

Hehe... hampeh... Boleh tahan citer

YASSIN SULAIMAN said...

karang dia antuk ngan kepala atas aje hahahaha..

Mazru Majid said...

kah kah kah..mmg power la OKU tu weh...

relevan said...

Alahai ..hehe! bukan sahaja boleh ketuk pintu malah boleh tekan loceng sekali..Tahniah cikgu Hj dengan cerita ini..ceroh bijik mata kawan..

Webmaster@Echam said...

Hahahha.. lawak-lawak....

Che' Pit said...

ngeh ngeh ngeh.. pk positif jer, ahaks

orang muo said...

Saya pasti janda tu jadi kawin dgn OKU tu. tak de kaki & tangan tak pe asalkan.... he he