Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Saturday, December 26, 2009

Main air kat Gambang....

Salam kembali....

Spt mana yg koi janjikan, khamis lepas, sampai jugaklah kome kat tempat tu lebih kurang jam 11.30 pagi.

Mase tu tak ramei lagilah orangnya, parking pun masih banyak lagi...ialah pagi lagi gamoknya walaupun perut dah terasa lapor nok ke nyampai ke situ.

Sampai je, tengok ke tempat nok main tu, anak2 koi pun melompat2 suke sangat dan tak sabor2 nak main air kat situ.

Jadinya, komepun belilah tiket RM 19.90 bagi dewasa dan 12.90 bagi kanak2 umur bawah 12 tahun. Untuk menggunakan kemudahan kat dalam tu spt sewa pelampung, sewa locker, nak beli makanan, dan apa2 perkhidmatan kat dalam tu semuanya menggunakan sistem e-value iaitu gelang yg kite pakai tu akan dimasukkan jumlah berapa yg nak kita topup sama ada RM50, RM100 atau RM200.

Setiap kali kite nak bayor sesuatu, gelang yg kite pakai tu ade bar kod yg boleh scan berapa duit yg ada dan berapa yg kite telah belanjakan. Semuanya menggunakan networking yang efesyen supaya memudahkan pengunjung untuk berbelanja dan mengabihkan duit yg kite telah bayar. Tapi jika ada baki, kite boleh ambik balik kat kaunter mula2 kite pegi tu.

Jadinya, setelah selesai tukar baju dan seluar, komepun startlah main air kat situ..Jenuh jugaklah dan sampai kecut semuanya....

Kaunter tiket...




Suasana kat tepi pantai tiruanlah kononnya...siap ade pasir dan pokok kelapa lagi.....


Yg ni, koi tak naik, bukan sebab takut, tapi negeri je nengok ke lajunya turun bukit tu dengan meniarap. Siap ade meter kelajuan lagi berapa speednya...

Sistem menaikkan pelampung ke atas..



Yg ni, dua kali koi dengan anak koi Haris naik.. Yg pertama guna pelampung merah gelongsong terbuka dan yg kedua dalam gelongsor tertutup tu..

Kira2 tahap mencabar jugaklah. Tengok tingginya dan bengkang bengkoknya saluran tupun dah ngeri.. Kalau jenis yg gayat...koi nasihat tak payahlah...takut terkencing dlm seluar...tapi anak koi Haris ngajak naik lagi walaupun dah dua naik ...

Terasa pening kepala koi lepas dua kali mencuba.....




Ni kolam utk dewasa utk test berenam dan utk aktiviti sukaneka berkonsepkan air..




Tempat makan untuk pengunjung......makanan dari tidak dibenarkan dibawa masuk...nak makan belilah kat sini gune e-value..


Terowong yg bergerak sendiri dibawa arus...kat sini macam
variasi ciptaan ade...siap ada ombak lagi...jauh jugaklah ngikut alur terowong ni...



Tempat gelongsor kanak2...org tuapun boleh kalau nak cuba...







Yg ni, kolam tempat anak2 main ...sebesar kolam tu, penuh jugaklah manusia kat dalamnya..macam2 pesen ade...yg pakai penuh, yg pakai sekerat, yg pakai ala ciput pun ade...hehehe

video
Tengok le laju tak lajunya naik benda tu....koi rasa tidok le mencubanya...


Jadinya....hajat kome nak main air kat situ tercapai jugaklah akhirnya....rasa2nya yg ini bukanlah kali terakhir kome ke situ...Insyaalah...jika ade rezeki lebih, kome suke nak ke sana lagi tahun depan .....

Begitulah adenya......


7 comments:

Che' Pit said...

Hmm menarik gak ye cgu jang..

hehehe kalau terkencing dlm suar pun x per, org x perasan sbb mmg dah lencun, ngeh ngeh ngeh..

Mybabah said...

Salam Cikgu Jang. Nampak lebih menarik daripada Bukit Merah Laketown. Saya rasa macam tak berbaloi pergi ke sana baru-baru ni. Anak-anak pun tak berapa seronok. Apa-apa pun kita kena peruntukan masa bersama anak-anak dari masa ke masa...

Cikgu Jang .. said...

Salam teman....

Buat che'pit kat situ kite memang tak cara ke orang lain dah...mata asyik tengok anak2 je...takut terjadi sesuatu....tapi kalo malas nak gi tandas...pndai2 le...

Mybabah.....memang menarik...sesuailah dgn bayaran yg boleh dikira rendah lagi berbanding tmpt2 yg top lain tu.Tahun depan dengar cerita nak naik lagi tiketnya...cubalah pegi...

LIPISLADY said...

Assalamualaikum, cikgu jang, terima kasih kerana menyiarkan banyok gambo, Alhamdulillah walaupun keh tak penoh pegi sana tapi serupa pegi dah menengokkan gambo nih...

Pengembara silam, said...

Keh bebaru ni masa ke kuantan,berhajat nak pegi juge ke situ tapinya ujan tak berhenti2..cancel semua plan..

abu muaz said...

Salam. Kayalah tokkey tu ya....org trg, kelantan semua akan ke sana nanti. Pantai ori orang tak minat lagi dah.

orang muo said...

orang muo rasa seronok lak nengok gambo2 tu, hebat jugala. kalau cam ni rupanya teringin nak gilah. gambang muo jauh gak kan he he..