Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Thursday, October 1, 2009

Tibalah hari yang ditunggu-tunggu..

Salam.....

Setelah berbulan-bulan membuat persiapan yang tak habis, maka pada hari ni, tibalah hari yang ditunggu2 iaitu penilaian daripada pihak yang bertanggungjawab mengadili pertandingan Boss Cemerlang.

Seramai 4 orang pegawai khas dari JPN Johor ditugaskan membuat pengadilan dan lebih kurang jam 9 pagi, tibalah pegawai tersebut ke sekolah kome. Selain itu pegawai dari JPN Pahang dan PPD Bera turut sama memberi sokongan dan membantu pihak sekolah pada hari tu.

Sebaik saja tiba, pihak sekolah mengalu-alukan kehadiran mereka dengan mempersembahkan tarian tradisional pelajar Pra sekolah.

Selepas itu taklimat mengenai Boss Sk Purun diadakan oleh GB di bilik gerakan dan selepas minum pagi, mereka pula disambut ke Bilik Boss dengan paluan kompang daripada Persatuan Kompang (F) Purun.

Dan selepas itu, barulah pemantaun bermula sehinggalah pukul 12 tengah hari. Habisl e segala fail2, dokumen2 berkaitan, lokasi2 dan sudut2 menarik dipantau untuk memberi permarkahan sepatutnya. beberapa kelas juga pihak yang terlibat masuk untuk memberikan markah.

Kome pada hari tu, hanya dapat berdoa ajelah supaya pihak tersebut dapat memberikan markah yang melayakkan untuk kami memasuki pusingan kedua iaitu 5 antara sekolah yang terbaik untuk dinilai pula di peringkat akhir.

Segala persiapan telah kome siapkan dengan kerjasama semua pihak dan andainya kome berjaya, ia merupakan satu kepuasan dan hadiah yang dapat kome sumbangkan untuk sekolah agar dikenali di peringkat lebih tinggi.

Jadinya, kat bawah ni beberapa foto yang disnap oleh Cik Iman untuk dokumentasi pihak sekolah dan juga boleh koi muatkan dalam blog ni...


Persembahan pelajar Pra sekolah dengan serba kuning ( warna rasmi sekolah kome )

Taklimat Boss Cemerlang disampaikan oleh GB ..

Selepas itu, biasalah...orang melayu.....mesti ada jamuan dulu sebelum memulakan tugas.

Ketua pemantau, nampaknya berpuas hati dengan sambutan yang diberikan

Cikgu2 juga menyambut ketibaan pemantau dengan berbaris di sepanjang laluan ke Bilik Boss..




Antara lokasi2 menarik yang harap dapat memberikan markah bonus kepada sekolah kome..


pegawai tersebut juga memantau penggunaan buku teks di dalam kelas.





Antara sebahagiantugas2 yang dijalankan untuk memenuhkan borang pemarkahan. puas jugalah penyelaras bilik Boss menjawab soalan2 daripada pemantau.


Penerangan mengnai Taman Herba juga diterangkan oleh Puan Sariah sebagai orang nombor satu dalam pertandingan ni.


Selepas habis sesi pemantauan, mereka dan guru2 dijamu pula dengan makanan tengah hari edisi khas masakan Pahang...biasalah...ikan patin masak tempoyak. Koi pulak dijemput juga makan bersama2 walaupun takde sangat sumbangannya pada hari tu... ( orang dah pelawa makan, takkan nak nolak juga...)

Dan sebelum balik....sesi bergambar beramai2 turut diadakan .........

Dan selepas ni, kome hanya menantikan aje keputusannya, andainya lepas ke pusingan kedua, terpaksalah kome berusaha lebih keras lagi kerana dalam pusingan ni, cabarannya adalah lebih dasyat lagi sebab yang buat pemantauan ialah pegawai2 dari kementerian itu sendiri...

Sekian...



1 comment:

al-mankaraqi said...

gambo no 3 ter best sekali cikgu