Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Wednesday, September 30, 2009

Komitmen kome ...

Salam...

Pagi2 lagi semua cikgu2 dan pekerja2 sekolah koi sibuk bebenor hari ni, macam2 pesen gayanya buat keja. Yang lelakinya ngecat bangunan sampai pukul 2. petang ..yang pompuan pulak macam2 menghias kawasan bilik boss.

Dalam pada tu, ade juga antara rodong2 koi yang merungut, katanya buat keja hari ni sungguh luar biasa dari kebiasaan... nok pulak yang mengecat bangunan ter...

Yalah, koi sendiri akui, koi sendiri pun bapok le letihnya, manakan tidok dari pukul 8 lebih sampai pukul 1 lebih tok habis2 mengecat. Makakan cikgu lelaki toh berapa kerat je yang ada. Nok taknok kena siapkan jugalah, takkan nok biarkan separuh siap aje. Sedangkan hari esok para pemantau dah nok datang nengok.

Dalam pada merungut ter siap juga akhirnya....

Koi cakap kat cikgu2 ter, takpelah, kita buat keja ni ikhlas jelah. Kalau nok harapkan imbuhan, toksoh beriyelah berangan. Kite tengok le nanti, kalau ade rezeki, adelah, kalau takde nak buat macammana...tapi dalam hati, andainye sekolah kome ni menang ataupun dapat tempat antar 5 terbaikpun, harap2 biarlah JPN menghargainya, paling tidakpun bawaklah kome ni berjalan2. Kalau belanja ke luar negara tu mungkin besar sangat kosnya, bawa melancong dalam negarapun cukup le...

Tulah antara borak2 kosong semasa berehat tadinya menceritakan ke halnya kome hari ni...tapi kalau fikir2 ade juga kebenarannya, sebabnya kalau ke tengokkan gayanya cikgu2 dan pekerja ni buat kerja, memang dasyat sungguh, ada yang sampai magrib baru balik rumah....is is is....

Itulah realitinya kalau memasuki sesuatu pertandingan, nok2 pulak peringkat kebangsaan ni.....

Sekian...


2 comments:

JOHN DOE said...

saya doakan semoga sekolah Hj.Jang mendapat penilaian yg terbaik daripada hakim2 yg mengadili...menang atau kalah adalah ketentuanNya, yg penting usaha...

endiem said...

selamat maju jaya..