Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Friday, October 16, 2009

Gi Kelantan dan Terengganu lagi....

Salam....

Tajuknya lawatan penanda aras. Tempatnya SK Perasu kat Gua Musang dan SM Kandis. kat Kota Bahru. Yang peginya....semua guru dan pekerja. Nok taknok kena pegi juga kalau taknak dapat susah. Sebabnya Sk Perasu tu johan kebangsaan tahun lepas. Tu yg nok nengok gone gaya sekolah yg jadi johan. Apa yg hebat sangatnya...

Tambang free, cuma bayar duit penginapan RM10 je. Peginya malam ni dalam pukul 9.30 malam. Lepas pegi Kelantan, pegi pulak Terengganu, jalan2.... peginya malam ni, mungkin sampai rumah pagi Isnin nanti. Pas tu, kena pegi ngajar pulak sebab sekolah koi mohon cuti peristiwa, PPD tak luluskan.....

Hai....entahlah. Dulu koi dah pegi bersama isteri masa rombongan KRT Purun, ni kena pegi pulak dengan warga sekolah.

Asalnya minggu lepas peginya, tapi SK Perasu kabor dia org tak bersedia nak terima kome ni. Kalau pegi minggu lepas, koi ade alasan tak pegi sebab jaga anak. Kebetulan masa tu isteri koi ada program PPS Tngktn 5 kat Cerating. Tapi minggu ni, dah takde alasan. Nok taknok.......pegi jugalah walaupun dalam keadaan paksa rela. Apa ke tidoknya....banyak sangat halnya hujung minggu ni, terutama bab duit.....faham2 jelah kalau nak berjalan, paling tidakpun seratus dua tu terang2 melayang. Lagipun jiran rumah koi buat kenduri pegi haji hari esoknya, rasa macam tak sedap aje tak dpt join.

Satu lagi, dengor2 geng mancari ikan nak pegi Kamasul, cari ikan kat sana hari Ahad nanti....lagilah tensionnya koi.....nok pulak hanya dengor cerite diaorang dpt banyak ikan.....his his his.

Satu lagi, kebun sawit koi ter, bilalah habisnya kerja..........bilalah masanya yang sesuai. Entahlah.

Nok kata koi susah hati sebab pergi ke sana, tok juga, nok kata seronok pegi pun tok juga......

Susah betullah koi ni...gamoknya lebih susah dari "Bujang Susah" kot...hehehe

4 comments:

relevan said...

Carik ikan kat Kemansul?..hutan Kemansul ke cikgu?..banyak Gajah ket sana..

✖sLap mE pLz!™✖ said...

lor..
jaoh cegu crik ikan..
kat pasar blmbak kot..
murh2 jew lg2 beli yg borong punye..

Webmaster@Echam said...

Rodong,
Nanti nak cari ikan jangan lupa koi yer.. Nanti email no tepon aok yer kat email koi. hanisham79@gmail.com

Cikgu Jang .. said...

Salam....

Abg relevan- tak jadi le rodong koi ter cari ikan, kabornya ramai tak dpt pegi, jd tok seronok.

Xslap meplz- koi bukannya gemar sangat ke ikan ter, tapi keseronokannya yg tdk terhingga. Mengkalar nok makan ikan, tok soh pegi jauh2, kat kedai ikan purun ni belambok org jual ikan sungei ni...tapi keseronokan mencarinya bersama rodong2....tulah yg indahnya hingga tahap gian kekadang ter..

Echam- Insyaalah 1 Nov ni kalu jadi kome pakat nok pegi. Nt koi emel kat awok mengkalar jadi pegi....koi ingat mengkalar dah terkena getah sekali, pas ni, mesyi awok teruja dengan aktiviti kome ni....