Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Tuesday, September 1, 2009

Tak pasal2 lepas kat Morib hari ni


Salam...

Pagi tadi masa kat pejabat, koi ternampok satu surat fax atas meja par, koi belek2 nak tahu surat ape kebendanya, rupa2nya surat pangilan gi bengkel atas nama koi. Tengok tarikhnya... la...rupenya hari ni sampai Jumaat nanti. Padanlah koi kena pegi sebab bengkel tu untuk S/U ladap....

Koi tengok pulak tempat bengkel tu diadakan, la jauhnya kat Morib nun...fuh terkedu sekejap mikirkan ngapalah jauhnya kena pegi. Pastu pulak wakil Bera koi sorang je kena pegi. Hati koi dah mula dup dap dup dap dah....maklumlah, mana penah gi kursus ke bengkel ke jauh2 dan sorang2....last kena pegi masa tahun 2001 dulu kat Recsam Penang selama 7 minggu. Tu pun naik bas je...

Pastu tengok senarai nama 10 org peserta dlm surat tu, cikgu lelaki yg dekat ngan Bera yg gi sama cuma daerah Jerantut je, koipun telefon sekolah dia tanya cikgu tu ajak gi sama biar ada teman.

Mulanya cikgu tu jadi nak gi, koi tunggu sampai pukul 1...last2 dia telefon kabor tak jadi pulak disebabkan hal-hal yang tdk dapat dielakkan...

Jadinya, koi nekad jelah.....dalam hujan sepanjang jalan dengan bantuan adik koi Nazeri, last sampai juga koi kat Morib ni dalam pukul 5.00 ptg.

Rupa2nya bengkel ni peringkat kebangsaan anjuran BPG...patutlah koi tengok ramai sangat cikgunya...ingatkan bengkel ni utk wakil daerah di Pahang je...

Tu, nasib baik lah buat kat Morib ni...andainya dibuat kat tengah2 KL nun atau kat Pulau Pinang, atau kat Kedah ke....lagilah ....

Walau ape2 pun, walaupun letih memandu dlm bulan posa ni, dapat juga merasa berbuka kat hotel.....walaupun dengn hanya tiket 'berbengkel.'..

Dan disebabkan malam pertama ni takde slot, tambahan pulak wifi percuma disediakan....ditambah pulak ngan rasa boring, jadi keluarlah cerita ni....untuk saja2...

sekian...

6 comments:

Anonymous said...

jang gi ngail le...joran bawa x?

Guru Penyelaras Bestari said...

mari bilik koi 104....

INTAN RH said...

Slmt berkursus cikgu! sesekali molek la kuo dari Bera tu.. :D

ajak said...

Merasa juge awok ye Hj kursus kat hotel..zaman ni..payoh nok dpt... tp bulan pose kursus kat hotel cepat lapor..sbb sejuk hehehe

Cikgu Jang .. said...

koi ingat kursus kebendanya, rupanya kursus memantapkan lagi su ladap setiap sekolah. Kabor dek urusetia ni, dema kena latih 10,000 org su ladap untuk kursus ni...sekarang ni pun sedang berjalan 3 kursus serentak di 3 hotel. Nasib baik koi kena kat sini, kalau kena kat hotel putra di KL nun lagi berat...

relevan said...

uihs bes nye cikgu..kwn paling suka dapat pergi kursus ni..Merdeka!!! he he