Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Thursday, September 10, 2009

Habis dah UPSR ...

Salam....

Tepat jam 4.30 petang tadi, selesai sudoh te urusan UPSR yg koi jadi pengawasnya. Keluar dari bilik kebal kat SM Purun, koi rasa lega sesangat sebabnya pusat koi jaga takde masalah langsung, semuanya berjalan dengan baik je...walaupun koi bukan ketua kat pusat te, tapi sebagai membantu ketua yg jugak rodong koi.

Walaupun dah berapa tahun pengalaman jadi pengawas ni, kali ni koi bapok le rasa hamunnya sebab dalam bulan posa....tok leh nak rasa makan tengah hari sekolah tempat koi jaga ter belanja. Kalau tak spt kebiasaan kalau tok bulan pose bapok kle bestnya jaadi pengawas ni.

Dulu2 masa muda2, syok juga kalau jaga peksa ni. Tok kiralah UPSR, PMR, SPM ,STPM ke....walaupun kalau STPM tu sampai 3 jam setengah nunggu calon jawab..
Tapi apabila dah umur nak masuk kategori separa vateran ni, kurang dah minat ke arah benda gitu.

Rasanya tahun ni koi last dah jadi pengawas UPSR ni, koi nak releks aje dah....koi rasa bagilah pulak can kpd cikgu2 baru cari pengalaman baru....


5 comments:

Webmaster@Echam said...

Salam Cikgu Jang,
Hehehhe.. sonok ler yer budok2 dah habeh peksa. Apa aktiviti diorang bila habeh peksa ni. Kala koi dulu pas habeh peksa UPSR ni cikgu suruh dok kat kantin. Tengok video cite kat wayang...

endiem said...

habeh peksa, tunggu keputusan jelah. Berdebar jugak. Peksa bedebar, nak kuar keputusan pun bedebar.

relevan said...

Takper lah cikgu Hj Jang..time sekolah dulu cikgu jd pengawas sekolah..skrg dh jd cikgu pun masih jd pengawas jugak..pengawas peksa..

syahbandar87 said...

biasa klu bdk2 kantoi meniru cikgu tangkap tak?klu kene tangkap cane..kne amek balik ke upsr?hehe...

Cikgu Jang .. said...

echam- lepas peksa ni, sekolah kena buat program jugak le kpd bebudak tu. tapi biasanya banyak kpd main je...

endiem- memang berdebarpun .....tambhn pulak cikgunya, ngalahkan calun lagi debornya...

relevan- koi malas dah terlibat ngan aktiviti pengawas ni,,,,tahap cemus doh

syahbandar87- cikgu2 ni baik, kalau stkt niru sedei2 tu, malas nak susahkan kerja pulak. banyak pulak prosedur kena buat . tambahan pulak kesian kat calun tu...