Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Tuesday, September 8, 2009

Untung Peneroka Felda ...

Salam....

Sari dua lagi peneroka Felda dapat duit raya RM350.00 bg yg serah kat Felda dan RM150 bg yg tanam sendiri...

Hai untung la peneroka2 ni, dah le harga sawit tengah memuaskan, pas tu dapat pulak duit terpijak dekat2 nak raya...lepas lah dema beli lauk @ buat persiapan raya...

Yg kome gaji tak berapa tinggi ni, nunggulah bila Kerajaan nak umum bagi bonus...sekurangnya tak le membebankan selepas hari raya nanti....maklumlah, bulan ni gaji kuar awal, pas tu guna nak raya pulak...nanti lepas raya sementara nunggu gaji bulan 11 pulak...........

malaslah nak cerite.................


7 comments:

GayaPeneroka said...

IALAH UNTUNG ...KAH...KAH..

JOHN DOE said...

salam Hj, post yg kat bwh tu ngeri la kwn tengok, sampai terbawa-bawa dlm mimpi, kesian mangsa tu, terseksa matinye...kat mana tu ea?...pasal bonus tu, peneroka sepatutnya dpt lbh dpd tu, setelah bertungkus lumus menjadi penyelamat ekonomi negara, akhirnya para peneroka hanya dpt "itu" shj yg sekadar buat taik gigi...yg kita nie...hm...belum tau la...

INTAN RH said...

Tunggu jek la bonus...mesti ada, tak pernah lg takde. Klu takde, cari nahas la PM kita...kena belasah dgn org Pahang hehe. Sekadar joke di awal pagi :D

endiem said...

Adalah tu..

relevan said...

Aboh kwn dpt 150 jer..ladang dia usaha sendiri..bapok handei nye aboh kwn..

zamtavac said...

K,jaan perlu bayar RM 500 juta utk bayar bonus tu itu pun kalu bayar 1 1/2 bulan gaji ... memang mampu punya... lagi pu pi mai - pi mai tang tu juga duit bonus tu ... balik - balik masuk semula dalam kantung wang K,jaan...

Cikgu Jang .. said...

buat rodong2 senasib koi ni.....kita tengok le nanti gone gayanya....dapat kita guna, tak dapat tok kisah sangat pun....