Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Tuesday, November 30, 2010

Alahai Teacher Shida..

Salam....

Kali pertama koi nengok ke miming cikgu nih, timbul keraguan munasabah akan status jiwanyer.

Dalam hati koi berkate, mungkin cikgu ni terkena penyakit hati disebabkan kemodenan ICT.

Tapi bile banyok isu2 dan perkara2 berbangkit perihal gelagat cikgu nih, komfom yg dier sengaja mencari populariti dengan care tersendiri.

Buktinyer, ce tengok miming yg dibuat olehnyer KAT SINI . Macam2 pesen ande. Gelagatnyer kalo ditengok sekali imbas tak ubah macam orang yang sakit jiwa.

Tapi bile popularitinyer meningkat naik, dier ni ibarat cam artis dalam dunia internet pulok. Orang ramai berkenan melihat gelagatnyer .

Banyok sekali miming yang dibuatnyer mengikut citarase tersendiri. Dan pastinyer tiada terbit rase malu walaupon sikit sebab kalo nak tengok kutukan dan cemuhan orang kat dier, popalih banyoknyer.

Keknyer dier stedy je. Malah makin bertambah video klip pasei miming dier kat youtiub.

Yg koi respek le sikit kat dier, ialah kemahiran mengolah video yang bagi koi memang orang2 yang belajar ilmu tu saja boleh buat.

Kira terer le jugak walopun kadang2nyer mboh naik menyampoh melihat gelagat seorang cikgu berkelakuan gitu.

Kalo koi le.....entoh le, rasenyer bapok le malunyer bile orang mengenali kite dengan cara gitu....

Jadinyer, kalo anda berasa susah hati dengan kesedihan yang dialami, marilah hiburkan hati dgn salah satu klip video cikgu ni yang membuatkan kita tertanya2 mengapa dan kenapa boleh jadi begitu kepada seorang cikgu....saksikanlah...



Wassalam....

8 comments:

zulkbo said...

salam...
koi rasa moleklah di berenti
jadi cikgu tumpu atau buat
rancangan lawak show dia sendiri
di TV..mesti berduit,dah ramai peminat..

cemomoi said...

susoh juga, ander hok kabo dia cekgu kreatif ketnya elok juga le ditengok gone pencapaian anok muridnya

Akma Azlin said...

Salam.
I rasa, tak ada masalah pun kalau cikgu shida nak buat mcm tu..
antara dia & Tuhan. Mcm yg dia slalu cakap dlm FB dia, bukannya dia buat maksiat dengan lelakbukan muhrim @ prgi clubbing @ minum Arak. Namun mungkin lagaknya saja tak boleh diterima kaum kita kerana adat n santunnya. Tapinya lg, kenapa kita nak tambah dosa mengutuknya..??

akuanakpahang (AAP) said...

Salam gitu bila sesuatu bender tu terlebih sangat sudahnya timbul juga bender tak eloknya.
Hak pasti penilaian setiap org ttp berbeza kalau deme menilai molek tak pe, kalau menilai tak elok punahlah jawabnya.

relevan said...

Cikgu yang berjaya ni..ada notalipon dia ke weh..koi nak ngorat..

intanrh said...

salam. koi ada jg nengok video dia nih kat fb. mulanya koi ingat ada org curi2 sebarkan video dia tapi sekrg ni koi konpius samada dia sndiri yg published kan atau tak. cuma, dari segi moral, dia kena ada rasa malu kat anak2 murid..tak gitu cikgu?

:)

Cikgu Jang .. said...

salam...

gonekan dah kehendak dier gitu....kite tumpang gembire je lah...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam cikgu saya numpang komen

dulu dia munat nak jadi artis kot tersilap aplay borang masuk U tu yang ambik dg 41