Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Tuesday, November 23, 2010

Kalo anda peminat burger...

Salam..

Dulu2 koi selalu jugak makan burger nih. Sababnyer, dgn hanya singgit setengah, perut boleh kenyang, disediakan dgn cepat dan boleh akan di mane2 je.

Keknyer, toh berape kali koi dah melihat beberape video memaparkan bagaimana proses menyediakan daging tu, menyebabkan koi loya dan nak muntah bile terasa nak membelinyer.

Memang betoi daging burger kat sini diproses dengan baik. Dan kalo tengok jenamanyer pula nama orang melayu yg buat.

Tapi kalo burger yang dijual di restoran2 fancais tu, kadang2 koi terfikir jugak. Ia ke halal lagi bersih. Sebabnyer asal restoran tu dari negara dipenuhi yahudi sana tu dan tak heranlah kalo daging yang disediakanpun diimport dari sana.

Tapi koi tak berani nak syak wasangka lebih2.....terserah le pada selera seseorang.

Walaubagaimanapun, degn perkembangan teknologi yg semakin pesat ni, macam2 bende kite boleh tengok.

Antaranya ialah......nih hah bagaimana memproses daging lembu. Tak tahulah pulak nak buat ape.....cuma tengok dan buat le penilaian sendiri...




Betoi atau tak video tu memproses daging burger....entahlah...keknyer eloklah kita berwaspada...

Wassalam...

5 comments:

Echam said...

Adussssss... camtu je ke?? Aiihhhhh.. ngeri2...

zulkbo said...

salam...
tetiba koi rasa
nak mutoh la puloks..
uwekkss..

akuanakpahang (AAP) said...

Koi tak minat bender ne kadang kawan bimbang ke status bender te :(

cemomoi said...

apa pon hok 'segera' sokmo kurang khasiat

relevan said...

Proses untuk daging segera tu..