Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Wednesday, November 10, 2010

Yg pastinya bukan salah koi...

Salam....

Setelah entoh ke berape kalinyer koi mendesak SDA pejabat Felda supaye menderaskan bayaran elaun STF yang tertunggak beserte dgn duit motivasi dan peruntukan yg diluluskan oleh pengurus besar wilayah sewaktu sukan tahunan dulu sebanyak seribu dulu, akhirnye siang tadi baru koi mendapat khabo gembire.

Keknyer khabor yg koi terime tok berape gembire jugak. Paseinyer drpd 4 bulan yg tertunggak tu, Felda hanya dpt bayo 3 bulan je.

Maknenyer hok bulan terakhir, tiada bayaran diterime walaupun kelas dah habis dijalankan.

Maknenyer kira2 niat sedekoh le segala apa yang dicurahkan tu kat bebudok yg ambik UPSR tu.

Nok kate ape lagi, bile SDA cakap peruntukan utk felda purun dah habis. terima jugak le walaupun kadang2 koi rase terkilannyer amat.

Kalo koi sorang je tok ke jadi maselahnyer. Tapi apabila melibatkan ramei rodong2 nih. Rase macam bersalah pulok. Ibarat macam koi tak buat keje dgn baik.

Maklum le, kite ngajor bukannye secara suka rela. Puas mujuk cikgu yg terlibat. Siap bagi ayat

"Tolonglah koi nih...esok2 ande masenyer aok kena mintak tolong koi pulak"..

supaye cikgu yg dipilih sanggup mengorbankan hari cuti untuk melaksanakan misi felda memberikan pengajaran tambahan kat bebudok yg ambik UPSR.

Tapi apabile kelas dah semua dijalankan, segala tuntutan koi hanto tepat pada masenyer, yg menjadi maselahnyer pulok imbuhan bayaran segala penat jerih yg tertunggak tu tok dapat penuh.

Se lagi, sekoloh tuntut seribu duit motivasi dan seribu duit kecemerlangan mase buat sukan dulu . Keknyer dapat hanya seribu je yg peruntukan motivasi. Yg kecemerlangan, kene tunggu dulu.

Tak tahu le berape lame pulok kene tunggu. Makekan, hujung2 tahun nih kebanyakan agensi dah nak tutup akaun.

Payoh ngarapkan duit orang nih. Serba saloh betoi jadinyer. Tak terima tuisyen karang, masalah besor. Bile jalankan tuisyen tupun ande jugok maselahnyer.

Tapi yang pastinyer, segale kesilapan tu bukannyer dari pihak koi sebagai pengurus tuisyen. Rasenyer pengurusan yang koi jalankan tu dah mengikut saluran yg betoi terutama bab tuntutan. Jarang sgt culasnyer.

Yg merisaukan koi sgtnyer, andainyer tahun depan masih berjalan tuisyen nih, puas pulok le koi cari cikgu yg nok ngajor apabila dah terkena macam tahun nih....

Sekian....

4 comments:

akuanakpahang said...

Nampok gayanya kena mintak cengkeram, wang cagaran dok pun geran bender hok laku dulu lah yak :)

Mazru Majid said...

koi setuju dgn abg yasiin te...

relevan said...

Cagaran dulu cikgu..hehe!

cemomoi said...

jangan buat pasei bab bayaran ni... maklum le orang dah buat kija yerk...