Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Thursday, November 25, 2010

Hukuman di dunia...

Salam....

Mungkin kat negara kite nih hukuman thdp penjenayoh tak dipertontonkan kpd orang ramei.

Jadinyer, kite tak tahu gone gayer hukuman tersebut dijalankan.

Kalo setiap hukuman tu di jalankan di khalayak ramei macam gambor2 kat bawah nih, gone gamoknyer....

Mboh orang yang ade niat nak buat jahat meneruskan niatnyer....



Memang bagus betoi kerajaan spt gambo di atas tu yang menjalankan hukuman kepada pesalah di tempat2 awam gitu.

Dan kalo boleh bior kat sinipun buat gitu jugak. Bior orang ramei tahu betapa azab dan siksanyer apabila tiba saat dan ketikanya Malaikat Maut mencabut nyawa seseorang.

Dan sekurang2nyer boleh menjadikan kita insaf di atas dosa yang telah kita buat selama nih..

Wassalam....


8 comments:

sha said...

Selagi syaitan ada di sekeliling kite...manusia tak dpt lari dari dugaan....

Perisai kite adalah.......

luahfikiran said...

SALAM,
YANG BERSALAH MESTI DIHUKUM SETIMPAL DENGAN KESALAHAN YANG DILAKUKAN. ISLAM ITU MAHA ADIL

akuanakpahang (AAP) said...

Entoh kalau ada kat sini kawan serum juga nok nengoknya :)Memadai juga kalau kita nak sedar bahawa balasan Allah itu pasti pada bagi mereka membuat kejahatanya.

intanrh said...

mgkin ada sebabnya hukuman mcm tu tak dipertontonkan di negara kita..

cemomoi said...

sokong ketnya buat satu hal juga tapi sistem kehakiman kena betul-betul juga maklum le jangan sampai terinaya

zulkbo said...

salam...
baru ramai yang nak
insaf rasanya bila
tengok sebegitu..

Echam said...

Perghhhh... tapi koi tetap cadang hukum hudud diwujudkan. Konpom ramai yg takut..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

setuju
biar hukuman di jalan di tempat awam buleh mendidik yang baru nak buat jahat