Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Monday, September 13, 2010

Kurang merioh rasenye raya tahun nih...

Salam...

Koi sekeluarga macam biase le...tok ke mane2pun raye nih. manekan tidok, nok kone lagi kalo laki bini setempat.

Dok kulu kilir jelah...sekejap ke pringkat 1, sekejap kang pegi peringkat 2 umah mertua.

Tapi raye kedua, kome adik beradik sempat jugak le menziarahi uwan koi kat kg Telok Sentang nun.

Sementara uwan tu ade lagi, besok2 kalo dah takde, rase koi takmboh dah koi ke sane gamoknyer.

Tapi koi nak kaitkan dgn suasana raye tahun ni di kg koi. Rasenye berbanding dgn tahun dulu2, tahun ni agak suram sikit.

Koi peratikan, kunjungan dari rumah ke rumah tak semerioh dulu2. Kalo dulu2 umah mak koi te, tak putus2 tetamu terutama nye kanak2 datang, tahun nih....agak kurang sikit.

Begitu jugak dgn rodong lama. tak ramai yg koi jumpe. Gamok koi ramai yg kaloh undi tahun ni. beraye kat umah mertua.

Tapi kome tetap bersyukur sebab dapat merayekan hari yg mulia nih tanpa sebarang musibah walaupun malam raye tu, takut jugak nak naik motor pegi surau sebab banyak sangat letupan2 yang dibaling dek bebudok atas jalan raye.

Takut jugak bahannyer terlempor kat kita waktu tengah bawak motor...popalih...main ngan api...bahayanya toksoh ceritalah...

Sekian...


3 comments:

Jejaka Desa said...

Seme ngadak tv sekarang ni gamoknye

akuanakpahang said...

Kita org dah veteran sikit nie nok mencari meriohnya raya te mmg payah sikit...tambah pulok byk rodong dah tak de :(

Mazru Majid said...

ramai pakat beraye dalam rumoh sendiri agoknye weh