Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Sunday, February 6, 2011

Cuaca panas keknyer sejuk...

Salam.....

Sari dua ni cuaca molek sangat....panas sampai ke petang dan sebeloh malamnyer pulok angin bertiup kencang hinggakan kalo berdiri sebeloh kaki...mboh tumbang saannyer..

Cume dengan cuaca begini, walopon panas keknyer badan masih terasa sejuk. Tak tahu kalo sistem badan kite nih mengalami perubahan jugak tapi yang nyatanya rate2 ramei mengatekan begitulah...panas tapi sejuk.

Kalo tak caye, ace kuar waktu malam hari. Kalo setakat pakai tshirt nipis, naik motor pulak tu....mboh mengeletor kesejukan......sampei ke tulang menikam sejuknyer.

Se lagi....ace tido tak berbaju spt kebiasaan kaum adam kat umah. kalo takde selimut....mboh mengekot buat angka lapan sebab sejuk. kipas angin pulok tokleh pasang nombor 5 sebab takut takmboh tidur.

Mengikut ramalan cuaca yang koi tengok kat telepon koi.......esok dan lusa masih lagi cuaca panas berangin. Keknyer start hari rabu hingga jumaat..........simbol pada ramalan tu menunjukkan ribut petir.

Tak tahulah pulok kalo ramalan tu hanya ramalan aje....tapi begitulah apa yang tertera kat perisisan ramalan cuaca pada skrin telepon nokia E5 tu.

Bagi penoreh getoh......cuaca tak hujan ni peluang terbaik menambah duit sebelum masuk musim luruh. Dan bagi yg ada sawit, ujan ke panas ke, tak kisah lalu....janji buah sawit ade yg masak dan sedia untuk dijual.

Tapi yang pastinyer rate2 manusia memang berkehendakkan cuaca panas dan sekali sekala ujan sebab banyok perkara akan tergendala jika musim ujan berterusan.....

Wassalam.....

6 comments:

relevan said...

Itu lah takut jadi seram sejuk jer..

zulkbo said...

salam..
koi balik Jengka
asal malam sejuknya
ngalah air batu..

cemomoi said...

koi tido kat guai, klubung dengan toto

Cikgu Jang .. said...

tapi ade satu perkara yg besnyer bile sejuk gini....hehehe....memang mengasyikkan...

Anonymous said...

sejuk? kat engerland skg sejuk masih.. sabtu dan jumaat lepaih angin kencang sekuat 60 mmph.. sejuk..

akuanakpahang said...

Salam, musim jadi sejuk dan ada masa jadi SERAM sejuk sebab byk org nikah gamoknya :)