Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Sunday, February 27, 2011

Bukan bertindak kejam, tapi dah tak tahan...

Ass salam...

lama sgt dah dibiorkan si jahanam tu bermaharajalela. Bermula tahun 2007 dulu, mana penah koi bertindak kejam ke atas binatang tu.

Selama ni, koi guna pendekatan lembut dgn bertindak sabar dan bertahan dengan menggunakan pelbagai cara memelihara pokok daripada dimusnahkan dek babi celaka tu.

Lama kelamaan, koi tak tahan jugak. Habis dah cara memagar anak pokok.

Dari pendekatan pagar keliling kebun guna jaring pukat, guna zink, bubuh rambut, bubuh ubat gegat, bubuh jaring vrc kat pangkal pokok dan macam2 lagi dah penah koi buat keknyer tak menolong koi menghindari serangan celaka tu.

Dan apabila dah tak tahan, koi cuba guna pendekatan meracun si babi tu dgn menggunakan racun paling berbahaya sekali.

Kawasan si celaka tu mencari cacing..


Di situlah koi letakkan umpan keledek yang dicampur dengan racun lenet...


Tengok le macam mana esok lusa. Kalo ade kesan makan umpan keledek tu, Insyaalah..........mati keracunan babi tu.

Harap2 bior le si babi tu makan sampai habis supaya hati koi puas dan dapat menguruskan projek tu dengan senang hati.

Wassalam...

7 comments:

Sham said...

babi punya babi...heheee...

cemomoi said...

jenuh pulok nok nanamnya nanti.. ke juei ke cina, mampuih le

Cikgu Jang .. said...

cinepun dah tak termakan babi nih.....banyok weh

Jejaka Desa said...

Tu je jodo nye.Kene lenet 7 keturun mampus.

akuanakpahang said...

Base menatang babi mmg gitu :)

relevan said...

Nanti dapat timbang..tolak je kat kg Baharu triang..

Anonymous said...

pegi kedai gunting rambut, kumpul rambut benanyak, tabur kat keliling pagar...kan nanti bau manusia..dia lari...kalau tiadak pun etakk banyak masukkan dalma kain perca, ikan gantung keliling...
letak banyak banyak...

tak buleh ke letak gali parit dalam keliling tanah kebun dan access dipasang pagarpintu..frame kayu dawai kayu ... parit kalau di gali dalam susah dia nak merandok masuk..