Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Saturday, February 5, 2011

Alhamdulillah....Rezeki pagi sabtu...

Salam....

Rabu baru nih, menghala ke Sungai Bera....punya le banyok pasang jaring, hampuras.....takde hasil.

Pagi Jumaat semalam, ke sungai kat projek koi sane tu dengan harapan jaring 4 inci mengena sekurang2nya baung sekilo lebih...

Bile petang pegi tengok......takde jugak hasilnya.

Pagi tadi, pegi lagi tengok dengan harapan berbunga2...

Alhamdulillah.......ada le sikit rezeki untuk merasa sekurang2nya baung dan sebarau. Tak le ralat sangat bile dengor orang lain sampai 10 kilo sekali tengok.

Timbang punya timbang....dapat le lebih kurang 18 kg hasil tangkapan dan dibahagikan pulak dgn 6 bahagian.....

boleh le buat perkasam sikit.....

Air sungai dah mula surut....itu le yg koi harapkan sebab banyok anak sawit koi bahagian sebelah paya dah tengelam disebabkan air sungai melimpah...

Jalan tokleh lalu...jadinya pakat usung je le fiber tu...

Jaring yg banyok berjasa...

popalih..........sampai berpikul yak.....

sesi agihan pun bermula.....

Tu dia baung.................masak asam tempoyak...........bapok le besnyer...

Ikan lembat pun banyok mengena...........


Sebarau dan haruan, antara ikan yg besar terkena jaring......

Tapi, rasenyer..........masing2 tadi masih belum berpuas hati walaupun dan bawak balik 2.5 kg ikan ....

Dan...................sasaran seterusnya..................tunggu pakatan ramai dulu...camna


Sekian.........

4 comments:

akuanakpahang said...

Ralit ngat koi nengok ikan te..mmg best koi kenan ngat weh :)

Cikgu Jang .. said...

moh le ngikut kome...sekali sekala merasa keseronokan main air...

Anonymous said...

sedapnya ikan

Anonymous said...

fuh... lembat dah susah nak cari skrg ni..