Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Tuesday, June 29, 2010

Hari2 membosankan....

Salam...

Ntoh la, semenjak dua nih, koi rase bosan aje.

Nok2 pulok mase nok bangun pagi pegi ngajor, bapok le malasnyer. Sokmo berangan kalo le hari nih cuti, kan bes......

Lepas solat subuh, boleh tido lagi sampai puas.

Bile pegi sekoloh pulok, kepale bapok le serabut mikirkan pencapaian anok buah yang nok ambik pekse bulan 9 ni nanti.

Bior le lambatpun, keknyer pencapaian setakat tu jugak, takde lalu peningkatan tinggi....risau jugak mikirkannyer.

Buatnyer result UPSR tu besok cam pekse baru2 nih jugak....letih kome ngembalakannyer sampai hampir setahun.

Bile dah masuk penggal dua nih, mula le keje makin bertambah. Hok belum selesai dulupun banyok lagi, ditamboh pulok dengan hok yang diberi....lagi le...

Se... lagi, waktu2 cuti pulok, sibuk dgn tuisyen.....dah le air sungei besor ....GB pun asyik nanye je....bile boleh cari ikan....mungkin gian dah kot sebab lama doh tok pegi.

Bile air macam nok surut aje....hujan pulok turun...air laju, habis gone nok nahan jaring kalo air laju dan besor....tangguh dulu le jawabnyer...

Cume yang meralitkan sikit bile kebun lame koi dah siap broning pelepoh dan baru ni dah siap potong buahnyer....keknyer duitnyer tak dapat lagi sebab pejabat felda kehabisan duit, dengor ceritanyer le....

Gamoknyer esok luse dapat le kot....tak payoh banyok....dapat setan pun dah cukup....kalo herge RM500 lebih....itu dah kire berbaloi, lepas bayo kat rodong koi yang same2 buat keje dgn koipun dah dikira bagus...

Se... lagi......yg menjadi peralitnyer nengok ke piala dunia nih....lepak kat kedai dikelilingi penyokong yang sebahagiannyer gile bertaruh dengan sorakan yang padu, kadang2 menumbulkan aura hingga tok sedor jam dah hampir ke pukul 12 malam....

Gitu le sokmo.....ade mase mboh kite gembira dan ade mase mboh kite cemuih.....

Kot manepun....koi tetap target Argentina jadi juara.......




Sekian.....

7 comments:

zulkbo said...

salam cikgu..
gimi lah gayanya seorang guru
yang berdedikasi..asyik mikir
pencapaian pelajar je..hebat aok
tahniah..

akuanakpahang said...

Salam cikgu...
Kawan ingat kawan aje gitu hehehe..
cukup malas kadang tu..mikir ker tidor lagi sedak bila pepagi, keknya nok gonerkan dah tanggungjawab periuk nasi situ.. mungkin juga gamok kawan faktor usia kawan rasa jadi gitu bak kata org tu macam dah "abis GAS" hehehe...apapun tugas ttp tugas.

LIPISLADY said...

Assalamualaikum cikgu Jang, apa kabo, lama dah keh tak nyinggih sinih, bawok bersabo cikgu, jangan selalu sangat boring, nanti daroh naik, dapat duit sawit belanja2lah komeh...

cemomoi said...

heee bagi la can ikan berehat dulu, nak branak dan membesokan anok-anok deme ter

relevan said...

Salam cikgu Hj..sabau2..

endiem said...

sama ada argentina atau brazil... silap gaya germany.

Mazru Majid said...

salam....

sepanyol weh....hehehe

cikgu sudi2 la ambik award dari blog koi te.