Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Tuesday, June 22, 2010

Alat penjimat elektrik ???

Salam...

Lupe seketika pasei piala dunia nih. Bior le kehangatan bola sepak tu menjadi lebih panas dan menjadi bualan tak kira di mane koi berada.

Ramei sangat pakar2 tak bertauliah dalam mengulas setiap pasukan yang bermain sehinggakan kadang2 koi naik jemu mendengornyer.

Alkisahnyer minggu lalu koi pegilah beli barang kat pasaraya Tunas Manja kat Kerayong nun.

Mase nok masuk ter, ade le sorang rodong sape koi dengan mengempen satu alat penjimat elektrik kat koi.

Mulanyer malas nok layan sebab mase ter memang koi tergesa2 nak beli barang dan nak balik rumah cepat.

Mase nok kuar, terfikir jugak dalam hati yang bil elektrik kat umah kadarnye agak tinggi sebulan. Kadang2 sampai mencecah RM55.

Mula terdetik di hati nak tahu gone gayenyer fungsi alat ter dan sejauh mane keberkesannyer jika koi menggunakannyer.

Bile hampiri je kat dia orang ter, tak bendelah......dikempennyer kaw2 supaye kite membeli produk tersebut.

Siap ditunjuk demo, sample bil dan penerangan yang teratur dan jelas supaya koi terpengaruh membelinyer.

Menurut penerangan jurujual ter, penjimatan boleh berlaku sehingga 25% - 40% bergantung kepada penggunaan.

Jadinyer, terlintas di hati koi nak cube sebab harga yang ditawarkanpun koi mampu membayarnye pade mase tu.

Setakat ni koi dah gune seminggu lebih. Nok tengok keberkesanannye kene tunggu bil berikutnye sampai.

Tak tahu le gone gaye hasilnye. Kalo dapat menjimat RM 10 sebulanpun sudah di kira bagus dah tu. Tapi harap2 bior sampai 40% jimatnye baru berbaloi membeli dan menggunakannyer.

Tapi bile koi terbace satu entry pasel alat penjimat elektrik kat salah sorang blogger, koi jadi was2 pulak.

Sama ada sape yang betul sape yang tak betul, setakat ni, koi belum dapat pastikan lagi sebab alat tu masih lagi dalam proses pengujian dan percubaan.

Kalo betul fungsi alat tu, koi yang beruntung dan jika tak berkesan, maksudnyer koi dah kene tipu.....

Sekian.....

6 comments:

cemomoi said...

sokmo nampok deme jual kat rr tapah time otstesen ketnya malas nak layan sebab koi sokmo mikir napa tak ander agensi atuan tnb hok galak suruh guna kalu betui berkesan... terlangsung cekgu doh guna ter bule le kabo ke ghodong gone gaya berbaloi ke dok membelinye

Mazru Majid said...

salam..
ye ke weh?
nasib la bil letrik umoh koi tahap bole bayo lg,x ..koi takut pedooh jek,macam mende jimat minyok kereta yg pernah gempor satu ari dulu gitu gek...kitnye pedooh je rupenye.

test la dulu.

zulkbo said...

Salam...koi SINGGAH..
moga hari ini menjanjikan
yang terbaik dari semalam
koi pernah tenok orang
berjual mende ni di pasaraya
tak terasa nak beli..munggkin
kerana rumah koi guna letrik
pun tak sampai RM100 pun sebulan

akuanakpahang said...

Salam ziaroh...
kawan takut nok berbagei ngat bimbang nyer bantai lagi teruk..ikut hok sedia aje hehehe...

LKTP1436 said...

Yah tu..dia, Cik Gu dah beli ye....sebenornye, koi dah beli, lame dah.....bil letrik koi bapok banyoknye, sebulan sampai RM300.00 lebih.

Maka kerana nok berjimat, koi pun belilah, mcm Cik Gu kabor tulah, juru jue tu pandai sangat mengempen, kena jugek RM 180.00.

Dah pakai te....banyok bulan jugelah.... bilnya bukan makin kurang, lagi bayok adelah.

Akhirnya koi campok campok tepi dinding......

mohd khairul said...

Bil Elektrik TNB rumah teres, apartment, pangsapuri, condo/ kedai / office anda melambung tinggi??
Sy ada buat PERKHIDMATAN JIMAT ELEKTRIK di seluruh semenanjung Malaysia.
Boleh jimat tenaga elektrik 30-50% tiap bulan.
Sesiapa yg perlu khidmat saya ni, sila WhatsApp / SMS Khai +60133332502 . Memang berkesan, berbaloi & menjimatkan.
Layari http://selangorshop.com/shop/jimatletrik

Meter utk rumah (single phase) : RM450
Meter utk rumah, restoran, kedai & & pejabat (three phase) : RM1150