Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Tuesday, June 15, 2010

Cita-cita Si Abu

Salam...

Sewaktu balik dari sekolah, Abu menceritakan kepada ayahnya pasal cita2 yang ditanya oleh gurunya.

Abu : Lawaklah abah.... Si Leman tu tadi. Ada ke dia nak jadi Cicakman apabila cikgu tanya apa cita2 Apabila dah besar nanti.

Ayah : Kah kah kah.....mengapa jadi begitu pulak ya ?....mana boleh jadi Cicakman. Itu semua cerita komik belaka....

Nasib baiklah Si Leman tu bukan anak abah. kalau tak.....eeeee.....malu abah kat cikgu Abu nanti. Habis tu.....apa Abu jawab apabila cikgu tanya kat Abu tadi.

Abu : Abu cakap, Abu nak jadi Ultraman....jadi Ultraman lagi bess kan abah. Boleh lawan raksasa. Cicakman mana boleh lawan raksasa sebab dia kecil aje.

Ayah : ( dalam hati).....................laaaa...anak aku pun sama rupanya....mengata anak orang ....anak aku lagi teruk rupanya.....


Wassalam....

5 comments:

al-mankaraqi said...

salam ziarah!

kuat nengok katon bebudok sari duer nih.......

Al-Mankaraqi

cemomoi said...

patut ayah dia kabo, "aboh nak jadik orang minyok, selain minyak tu power dan mehe regenya, orang minyok bule pangkoh muka orang sesuka ati je.."

zulkbo said...

salam cikgu..
bapa borek anak rintik
la jawabnya..tapi cerdik
jawapannya tu..aok patut bangga..

akuanakpahang said...

Teruk pengaruh citer nei yeek budok2 mmg mudah terpengaruh maru nok jadi cicokman hehehe..

Webmaster@Echam said...

Ahhhh sudoh....