Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Sunday, May 2, 2010

Ada ke makcik macam tu....

Salam....

Hari ni koi pegi kenduri kat umah rodong koi kat Purun nih.

Tengah sedak makan nasi, ade sorang makcik yg agak berumur mengalunkan lagi karoake dengan penuh perasaan dan perasan.

Bagi pendapat koi yg tak berapa pandai nih, melihat akan makcik kalo dikomen oleh juri2 profesional mboh 8 hari 8 malam tak habis lagi komennye....

Maklum le penyanyi era 70an nyayi lagu org mude....

Teringat akan makcik tu, teringat koi pasei satu cerite yang koi bace dalam internet ni yang koi rase satu idea yang terbaik penah koi bace bagi menghiburkan pembace...

Apa kate wokme turut sama senyum sendirian dan sambil2 tu fikir2kanlah...ade ke makcik cam gini kat Malaysia nih....

Suatu hari, sebuah bas kilang yang memuatkan pekerja wanita sahaja sedang menuju kilang kayu yang terletak jauh dari kawasan kampung. Dalam perjalanan tu..mereka terpaksa melalui kebun getah yang sangat luas..

Nak di jadikan cerita..ada seorang mamat kat tepi jalan menahan bas tersebut..nak mintak tumpang..jadi bas tu pun berhenti la... Tetiba..lebih kurang 6 orang perompak keluar nak merompak bas tersebut..

Sorang perompak berkata..
" Keluarkan dan bagi semua barang kemas yang korang ada..!!Cepat..!!"

Sorang pekerja kilang tu membalas..
" ..tapi..kami tak bawak barang kemas kalau gi keja..duit pun sikit je.."

Perompak berfikir seketika..
"Ha..gini la..sebab korang takder brang kemas & duit..kami rogol korang SEMUA..ahahhaa.."

Pekerja kilang yang muda berkata..
" Alalaa...takkan la makcik yang kat belakang tu nak rogol jugak..tak kesian ker.."

Tetiba..makcik tu berdiri..
" Weh..ko nie..tak paham ker..kalau dia cakap SEMUA..SEMUA la.."

Akahak akahak....


8 comments:

zulkbo said...

salam..
popaleh mak cik?
lama dah tak "dapat" tu
hu hu hu
ka ka ka

roslaini saad said...

hahaha...kelakar juga, makcik mana tu...???
Tapi bab karoake ni...memang ada mak cik-mak cik yang dah hobby mereka menyanyi,..walaupun suara terlalu lari pitching...( kata sumbang marah nanti...)
Ada juga laki bini...siap bawa mikrophone dari rumah...aduhh..pedih telinga dibuatnya...
apa-apa pun maafkan aje mereka ni..asalkan mereka bahagia....

LIPISLADY said...

Assalamualaikum,

Nyanyi2 kat tempat orang kawin tu munkin dah jadi darah daging makcik-makcik yang dulunya tak berpeluang untuk jadi artis. kadang2 suara mereka sedak tapi pitching lari, maklumlah mereka tu tak mendapat bimbingan langsung...

cemomoi said...

ntohnya.. sudoh-sudoh le tu

al-mankaraqi said...

kahkahkahkah.......makcik2 dan pakcik2 ni kadang2 tok sedor diri jugek........goner nok negurnya kakakakakaka..........

Jejaka Desa said...

Karaoke kala beloh2 kampung biasenye sampei pagi weh....

endiem said...

mak cik tu kna masuk kelas menyanyi pulok..

relevan said...

Wakakaka! Makcik..! ..weh hari sabtu baru ni kome sekat Kumai je..kenduri kawin ..