Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Thursday, May 13, 2010

Menarik, tertarik SK Purun memang "The Bomm.."

Salam....

Lupekan pasei soklan mate yg memeningkan kepale bagi entry lepas tu.

Bior le soklan tu terus jadi misteri yg tak terungkai oleh otak kite2 nih..

Kali ni moh nengok gambo Kejohanan Olahraga kali ke 15 sekoloh koi yg berlangsung pagi sampeilah tengah harinye...

Bukan koi nok cerite :

Pasei murid yg ambik bahagian,

Pasei guru yg semangatnye mengalohkan jurulatih pasukan badminton Malaysia.

Pasei betepe letihnyer kome menguruskan sukan nih...

Pasei perasmi berucap dengan penuh semangat dan dengan nada yg sinis menyindir penjaga yg terlalu ciput hadirnyer,

Pasei penjaga kat sini yg tak minat nengok anak die berlari,

Pasei meriohnye acara pembarisan yang dengan hiasan sekali pandang ada iras2 makhluk asing turun ke bumi macam cerite Jidin malam Isnin tu...

Cume koi nak beritahu pasei tahun ni ade kelainan yang begitu unik sekali.

Bab sukan nih, semua sekoloh buat. Beso dengan kecik je, merioh atau tidok je....

Tapi setakat ni sejarah kat Daerah Bera nih....sekoloh koi yg pertama2nye menjemput Pasukan Tambor dari Rejemen Renjer Diraja Kem Batu 5 mengadakan pertunjukan Tambor yang begitu mengasyikkan sekali.

Borok2 dengan Drum Mejor pasukan tu tadi, dia kate...sekolah koi merupakan sekolah keenam dalam tahun ni menjemput pasukannye buat pertunjukan. Dan kat Daerah Bera nih....pertama kali datangnye ....

Memang dasyat dan mengasyikkan walaupun kos untuk menjemput pasukan tu RM500.00. Tapi semua orang yg nengoknye pasti terhibur dengan 2 kali pertunjukan diadakan selain daripada mengiring acara pembarisan masuk kontigen...

Koi pulak berpuas hati jugak le sebab incas pertunjukan tu dipertangungjawabkan kepade koi......

Tapi.............jemputan tu, gamoknye adalah merupakan kali pertama dan terakhir kat sekoloh nih.....

Tak tahu le esok2 GB baru yang bertugas kat sekoloh ni, minat pulak menjemput pasukan tu....

Malas koi nak cerite panjang, kat bawoh ni ade le sikit gambo yg sempat koi tankak jangan ke tidok.....

Senario gambo sebelah pagi, mase koi tak berape sibuk....boleh le snap gambo mana yg patut..

Edisi special yg dipersembahkan oleh Pasukan Tambor tu.....memang koi akui, kali pertama dalam hidup menyaksikan secara langsung persembahan tu......

Rase koi semua yg ade tadipun same cam koi jugak.....gamoknyer...


Acara perbarisan yang penuh warna warni......hebat memang hebat....ape ke tidoknyer...semalam hampir 2 jam koi dan beberape guru termasuk GB sekali buat raptai penuh...sampai berpeluh2 le....

Tahun ni kome jemput En. Jahya Bin Janal Pengurus Besar Wilayah Felda Mempaga untuk merasmi....Dapat le sekolah ni sumbangan satu ribu ringgit buat menampung aktiviti lain yg akan dijalankan....
Hajatnye nok mintak banyak2, tapi......org dah bagi banyak tu......bersyukur jugak le daripada langsung tak dapat...

Koi tak sempat nok ambik banyok gambo penerima hadiah...maklum le tugas tu bukannye koi yg buat...ade org lain yg khusus ambik gambonyer....

Yg dapat koi ambik gambo anak koi ambik hadioh je......bangga abohnye tengok anak berlari dapat no 1 dan tersenyum2 dapat maddle...

Antara senario dah masuk ke tengah hari.........cuaca pulak panas.......tapi itu lebih baik drpd hujan.....

Dan yang paling penting, habis sukan nih bermakne lepas nih tak perlu le kome pegi sekolah petang2 melatih budak2....

Dan lepas nih sebelah petang, boleh le koi tumpukan pulak kepada aktiviti menguruskan kebun yang jarang2 koi kunjungi sebelah petang lantaran kesibukan di padang....

Wassalam....

5 comments:

zulkbo said...

salam cikgu..
koi suka amat nengok renjer
main pancaragam..seragam jer
hebat puok ni..apapun tahniah
kat aok yang berjaya menganjurkan
hari sukan sekolah ..yang nyata
besok penat la..he he he..

cemomoi said...

koi dulu pon sprinter jugak ketnya stat je laju sudohnya orang lain sampei dulu

al-mankaraqi said...

salam cekgu, posting nih letih siket bunyinyer hehehe.......tahnioh berjaya melangsungkan sukan ter.

relevan said...

Salam cikgu Hj..
Selamat bersukan dan selamat hari Guru cikgu..

Cikgu Lin said...

Salam cekgu...best tgk bebudak bersukan. Selamat Hari Guru.