Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Friday, August 21, 2009

Ramadan datang lagi..

Salam...

Sempena kedatangan bulan yang mulia ni, kome anak beranak turut mengambil kesempatan mengucapkan selamat berpuasa buat rodong2 blogger yang tah mana duduknya koi pun tak tahu.

Koi harapkan kedatangan ramadan kali ni membuatkan kome anak beranak menjadi lebih insaf dan berubah dari yang tak baik kepada baik2 belaka.

Walaupun koi tahu, nak menghabiskan sebulan berpuasa ni, macam2 cabaran yang ada terutama dugaan nak memastikan mata, telinga, mulut dan seluruh anggota badan dapat menggelakkan dari melakukan perkara2 maksiat. walaupun sukar nak melakukannya, tapi koi harap sangatlah semoga Allah SWT memberikan sedikit hidayah kepada koi...maklumlah sebagai manusia ni, kadang2 kerap juga melakukan kesilapan.

Walaupun kebanyakan rodong2 koi kat sini menganggap kedatangan bulan puasa ni menyusahkan, tapi koi tetap mendoakan agar mereka kat luar tu boleh berubah pada tahun ni.

Apa yang pentingnya, dengan kedatangan ramadan kali ni adalah diharapkan menjadi lebih baik dari tahun2 yang lepas....terutama kepada koi, isteri, keluarga , rodong2 dan seluruh umat islam amnya....

"SELAMAT MENYAMBUT RAMADAN"

sekian...

5 comments:

relevan said...

slm Ramadan utk cikgu Hj Jang sekeluarga..guana kali ni beraya belah kampung mana yer?..

Cikgu Jang .. said...

kome dua2 mak ayah tempat yang sama. Sebab tulah tak kisahpun balik raya umah siapa....setempat je bang.

BUJANG SUSAH said...

Salam ziarah dari sahabat.. selamat menyambut ramadhan al-mubarak.. semoga sentiasa diberi keberkatan.. insyaAllah. wassalam.

Charlotte Arphenee said...

salam ramadhan cek gu,

orang purun yer? urmm sy dah lama tk balik mayam. jemput ke blog

Cikgu Jang .. said...

ye ke...koi org mayam, ngajar kat purun.