Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Saturday, December 11, 2010

Kemamo kepale tapi berbaloi-baloi...

Salam...

Rasenyer sampai kat umah lebih kurang dekat nok pukul 8 maam tadi, terase kemamonyer kepale.

Bende ke tidoknyer, pagi tadi satu trip nengok jaring, pas tu petang tadi pegi pulok sebab memandangkan hasil menahan semalaman agok memberangsangkan.

Walaupun gitu, hasil tangkapan berbaloi dari pegi petang Jumaat dulu.

Walaupun sungei Serting yg same, tempat je berlainan dan kali ni ikan yang kene jaring boleh tahan jugak banyok spesis berlainan.

Macam biase le......kene berkhemoh baru terase mencabornyer duduk dalam ladang sawit di birai air.

Puyu serting .........bapok le besornyer........ikan yg menyebabkan tangan kome luka bile hendok menanggalkannyer dari jaring...



Campur hok pagi tadi, 10 kilo lebih. Petang tadi lebih kurang 5 kilo lebih. Belum campur yang jadi lauk malam tadi dekat2 sekilo...............kira2nyer banyok jugok le hasil yg kome dapat.

Bile agih2 kepada 4 bahagian tadi..........rase koi sorang dapat le bawak balik dalam 4 kilo lebih.......

Misi seterusnyer...................dah berpakat nok ngerjakan patin baye2 peha kat lombong di Gambang sane nun........tu tegoh berpakat nok cari jaring paling tidokpun 4 inci dalam 4 bantei........

Gitu le kalo dah minat......................

Sekian.....

11 comments:

sha said...

Gitulah kalau dah minat giler ye...tak dapat ikan pun tak ngape..janji dapat turun ke air..hehe

Cikgu Jang .. said...

hanya org yang suka menjaring je tahu keseronokan bermain air...

akuanakpahang (AAP) said...

Salam, mmg best nengok ikan kasor2 gitu :)

cemomoi said...

ada tak tebakang?

Jejaka Desa said...

Bergasok la dengan ikan yek cikgu.Sedang gini bahan dengan jaring 2 1/2 inci je.Jaring 4 inci ter mendapat yang besor2 la yek.

Cikgu Jang .. said...

jaring 2 1/2 tupun ok dah kalo main area paya nih...hok 4 inci tu paling tidokpun 5 kg ikannyer kalo dapat...

Cikgu Jang .. said...

setakat ni takde lagi le ikan tembakang ter...payoh nak cari kecuali sungei2 yg ade pokok mengkuang...kalo ande nanti koi hello kat aok...

piewahid said...

aduih, bestnyer!
deme dapat apa yg yang koi cuma mampu bayangkan....

Anonymous said...

Aok juel ke ratoh sendiri je, kalo juel.....koi nok membeli. Lama beno dah tak merasa ikan puyu besor gitu..........ikan kepor takde?

relevan said...

Perkasam ander?..!

zulkbo said...

salam..
berbaloi juga yak
menjala dalam ladang
sawit...