Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Tuesday, August 24, 2010

Rezeki tak disangka...

Salam....

Dekat nak balik sekoloh tadi tetiba koi dapat panggilan ngajok pegi melapoh lembu.

Rupa2nyer ade sekor lembu jatuh dalam lubang belakang umah orang kampung dan tokleh keluar.

Jadinyer, tuan punye lembu tu gamoknyer malu sebab banyok lembu dier berkeliaran di kawasan kampung, telah memberi kebenaran supaya sembelih ajelah lembu tu tadi.

Dan dagingnyer pandai2lah kome buat camne...

Jadinyer dengan semangat berkobar2, kome yang ade dalam belas2 orang tadipun memulakan keje yang mulia tadi untuk menjadikan lembu tadi sebagai lauk berbuka posa.

Itulah rezeki namanyer....

Lama dah koi kenen kat kawasan perniagaan Purun ni kot2 ade org juei daging lembu segor, tapi sokmo takde.

Jadi dengan rezeki kurniaan Allah SWT yg tak disangka2 , maka hari ni berpestalah kome menyembelih dan melapoh lembu tadi dengan semangat berkobar2 sebabnyer sudah pasti berbuka posa nanti dengan sup tulang lembu....




Sedak weh sup tulang lembu nih.. nok2 pulok rebus bagi lama sikit bagi daging tu betoi2 empok.....

Apa2pun......kome amat2 mengucapkan terima kasih atas sumbangan tuan lembu tu tadi, dan harapan agar ade lagilah lembu yg tetiba jatuh lubang di kawasan kampung ni...supaya kome boleh tolong menjadikannyer lauk....

Wassalam...

10 comments:

cemomoi said...

sedap le daging pree ter, mboh buat stok raya ke?

akuanakpahang said...

Tak dan ke raya yeek dema dan bantai...rezeki jgn ditolak...kurus ngat lembu te!! kala sup tulang menjadi ngat te...

endiem said...

rezeki jgn ditolak..

Cikgu Jang .. said...

sebab dek kurus le gamoknyer tuan dier tok kisah sedekah ke org ramai....

zulkbo said...

salam..
rezeki tu...untung
la belaka..he he

Jejaka Desa said...

Sedekoh mende kite sayang ter yang moleknye...

relevan said...

Rezeki ada di mana mana..selalunya rezeki yang ini sering menghadang jalan..

LKTP1436 said...

Entoh la, kawan tengok macam tak selera je.... kurus amat.... tapi hok free, hamtam sajalah, kita ni kalau nama free memang cepat je.....

Cikgu Jang .. said...

jangan weh...biorpun nampok kurus tapi daging dier banyok weh....

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

SEDAB BUAT SUP NI...ARGH