Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Thursday, August 26, 2010

Ilmu batin & Dendam...

Salam....

Koi macam tak percaya, zaman moden sekarang ni masih ade lagi pengamal2 ilmu kebatinan yg menghantar sesuatu kepada seseorang hingga menyebabkan kematian dalam tempoh lebih kurang seminggu.

Ini kisah benar yg berlaku di sini. Kisah yg menimpa seorang penagih tegar ( dulu rodong yg koi boleh harap buat keje2 kebun) yg berusia lebih kurang 28 tahun.

Ceritanya lebih kurang begini...
( mengikut apa yg disampaikan oleh rodong2 yang lain)

Suatu hari, 3org malbat ( gelaran bagi penagih) telah menyamun sorang indon dalam perjalanan pulang ke rumah.

Modus operasi mereka ialah dengan sengaja meletakkan motorsikal di tengah jalan dengan memberi alasan rosak.

Kebetulan pula si Indon tu lalu dan bertanya kabar dengan sopan santun bertujuan memberikan pertolongan kepada 3 orang malbat ni tadi.

Dengan tidak semena2 salah sorang malbat ni tadi terus mengacukan pisau ke leher indon tadi dengan niat untuk menyamun.

Barang yang disamun termasuklah duit tunai lebih kurang RM 1000, handset baru beli bernilai lebih kurang Rm1000, dan paspot antarabangsa . Mungkin agaknya si Indon ni tadi baru balik ambil duit gaji .

Si indon ni taklah melawan dan membiarkan sahaja barang dia disamun kerana andainya melawan takut menjadi kes polis dan boleh menyebabkan kelewatan atau pembatalan terus proses penerimaan IC penduduk sementara di sini.

Nak dijadikan cerita, lebih kurang dua hari selepas tu, salah sorang dari malbat ni tadi jatuh sakit akibat tersandung ke tanah sewaktu hendak memakai selipar.

Bermula dari itulah, sakit si malbat ni tadi semakin hari semakinserius dan apabila dibawa ke klinik kesihatan, doktor mengesahkan tiada apa2 komplikasi atau senang cakap tidak mengidap sebarang penyakit kritikal..

Si Indon ni tadi pula berpesan kepada seorang penduduk sini meminta malbat yang menyamunnya memulangkan balik barang2 yang disamun....dan kalau tidak dia akan bagi tempoh seminggu untuk hidup.

Adik beradik si malbat niipun berjumpalah dengan indon tu untuk memulangkan barang yang disamun cuma yang menjadi masalah besarnya paspot indon tu dah tak tahu dibuang ke mana.

Si indon ni tetap berkeras. Selagi tidak cukup syarat, selagi itulah dia tidak akan mengubat penyakit si malbat ini tadi walaupun adik beradik si malbat ni tadi telah menawarkan RM2000 utk mengantikan paspot indon tersebut.

Dan akhirnya...................si malbat ini telah menghembuskan nafas terakhir pada malan sabtu yg lalu dengan keadaan yang amat dasyat dan amat malang kerana perbuatan sendiri.

Manakala dengar pula cerita terbaru, orang yg kedua pula sedang sakit sekarang ni dan hanya menunggu masa untuk mengikuti jejak org pertama itu tadi....

Dan apabila yg kedua menerima nasib yg sama, sudah pasti org yang ketiga tidak akan senang duduk kerana pasti apa yang diungkapkan oleh si indon itu adalah benar iaitu akan menghantar sesuatu kepada mereka andainya barang yg disamun tidak dikembalikan semula....................


Bagi koi...kisah ni ada yang positifnya dan ada yg negatifnya.

Yg positifnya.......kejadian tersebut menjadi satu pengajaran kepada mereka yg suka menyamun hak orang lain dan jangan menidakkan kuasa Allah SWT terhadap doa orang yg terinaya.

Sekurang2nya andai ketiga2 malbat ni mati, secara tidak langsung, berkuranglah bilangan ahlinya dan sisa2 yang ada pun mempunyai jangka hayat yg tidak berapa lama.

Yg negatifnya...............cerita tersebut tidak boleh dipercayai seratus peratus kebenarannya kerana mungkin si malbat ni tadi secara kebetulan mempunyai penyakit yg serius akibat dari bahan kimia yg diambil setiap hari.

Itu semua ketentuan Allah SWT dan kita sebagai hambanya perlu beringat bahawa setiap perbuatan yang jahat pasti akan menerima balasannya sama ada segera mahupun kemudian...

Kesimpulannya............pengamal2 ilmu kebatinan nih, rupa2nya masih ramai terutama di kalangan orang seberang yang merantau mencari rezeki cuma mereka tidak menggunakan untuk jalan yang tidak baik sahaja kecuali jika terdesak melakukannya seperti kes yang berlaku sekarang ini.

Sekian..............

5 comments:

cemomoi said...

kalu betul pon bio le jadik pengajaran pada orang yang berniat jahat ter... kabo aje kat orang yang nak merompak ter "korang rompak le nanti dua minggu lagi out of service"

endiem said...

dulu2 ramai orang yg ada ilmu macam ini.

zulkbo said...

Salam bertandang lagi..
semoga sihat orang disini.
berhati2 la wei..puok ni
jahat belaka..

relevan said...

Susah macam ni..yang mengena akan terkena perbuatan di atas kesalahan..

Webmaster@Echam said...

Astaghfirullah Hal Azim.... Zaman camni lagi kerap org buat ilmi2 camni. Semoga kita semua terlindung dari benda2 camni...