Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Wednesday, August 18, 2010

Keletihan berganda

Salam....

Terlebih dulu koi ucapkan selamat berpuasa pada hari yang ke 8 buat semua rodong2 dan semua umat Islam di dunia nih...

Semoga puasa kita tahun ni lebih baik dari tahun2 lalu..

Kira punya kira, sedo tak sedo dah 8 hari kita berposa dan dalam 8 hari tu macam rase sekejap je. Maklum le bumi kan semakin laju putarannyer...

Yg koi paling suke kalo tibanyer hari cuti sekoloh...lepas sahur, solat dulu dan pastu sambung tido selagi terdaye....itu yg behnyer. Tak yoh fikir pasei keje, pasei kebun, pasei aktiviti outdoor dan aktiviti lain2 yg memenatkan..

Bangun je tido, pegi kedai cari lauk, balik cari lauk, layan intenet kejap...pastu belah2 petang, sambung tido balik.

Pastu...pegi pasar ramadan cari kuih....

Tapi tu kalo hari cuti, ni hari keje...lain lah sikit jadualnya.

Nak pulok tahun 6 sekarang ni laksana jadual anjal.....ade masenye koi kena duduk dalam kelas sampai 3 jam deret....

Popalih......bapok le jemunyer. Dah le ngadap sekor2 kat kelas tu yang payoh nok pandeinyer, pastu jangka masa yang lama pulak....

Nok ke nunggu hingga ke 4 Sept nanti.....bapok le cemusnye ....tapi gonekan....dah disuruhnya gitu. nak wat camne.....sape suruh jadi cikgu...

Tapi, kot manepun...mana yg boleh koi buat, koi buat, hok tak berape boleh tu......ikut mana yg mampu jelah....

Nak2 pulak sewaktu bulan yang penuh dengan dugaan ni....

Wassalam...

4 comments:

Webmaster@Echam said...

Salam rodong,
Koi pulok kalo cuti rehat je kat rumoh nengok TV. Kalo ngantok koi tido... hehhehe

cemomoi said...

caiyukkkk cekgu, pahala lebih berganda bulan remdan ni

akuanakpahang said...

Salam ramadhan almubarak dan selamat berpuasa.
Semoga sihat ceria.. hari cuti, pose mmg best tidor sokmo...tak mikir nok buat bender. :)

Jejaka Desa said...

Kala nunggu ter rase lame ngat weh.Tapi kala senyak je diam tak diam dah 8 hari.