Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Monday, April 11, 2011

Tak sabor nak tengok keputusan pilihanraya Sarawak..

Salam....

Perang pilihanraya mula dah, saban hari saban ketike ade je cerite2 menarik pasei kat situ.

Dan yang seronoknyer, macam2 strategi yang disusun untuk dijadikan senjata dalam kempen2 setiap calon yg bertanding.

Sebagai pemerhati politik bebas, koi nak nengok sangat macam mana keputusannyer nanti. Adakah taktik " Video Lucah" berjaya atau sebaliknyer.

Kalo berjaya meraih undi yang besor, jawabnyer tak lama lagi kita kat semenanjung ni meriohlah pulak dengan pilihanraya umum.

Dan kalo jumlah undi merosot atau banyok adun yang tewas, jawabnyer lambat lagilah pulak pilihanrayanyer.

Kot manepun sebelum Mac 2014 nak taknak, semua DUN kene bubar sebab dah cukup masenyer.

Dan antara berite yang nak sgt koi dengornyer apabila dah dekat nak pilih pemerintah baru ni ialah apabila uar-uar penyelarasan gaji utk kakitangan awam dilakukan setelah sekian lama kerajaan tak buat begitu.

Tak kira le sape yang nak memerintah, janji hasil kekayaan negara dikongsi bersama, pemerintahan adil saksama mengikuti landasan Al-Quran dan Hadis serta pemimpin yang benar2 sejati dan bukannya untuk kepentingan diri.

Tapi hakikatnyer memang payah kecuali rakyat pandai memilih...........

Wassalam

9 comments:

akuanakpahang said...

Bab kenaikan gaji tu kawan mmg sokong 100% azab ngat gaji tak berpandanan dgn barang semasa :( Paling penting harga barang jangan terus naik.. tak maknenya kalau gaji naik.

LIPISLADY said...

Sallam,

Untunglah orang yang kerja dengan kerajaan.

Kome yang tak makan gaji ni ada juga permintaan,
kalau boleh turunkanlah harga barang tu, subsidi tu banyakkan sikit, barulah kekayaan negara dapat sama dirasa. Boleh tak gitu?

Cikgu Jang .. said...

percaya atau tak, negara kita ni sebenornyer kaya, kalo x takkan le warga asing datang cari makan kat sini sampei bergadai nyawe. keknyer kita kat sini rase kos hidup semakin mahei pulak rasenyer...

Cikgu Jang .. said...

se lagi, herge barang takkan turunnye, kecuali gaji kite naik...tu je ubatnyer...keknyer, jgn pulok gaji naik, barangpun naik juge ...kalo tak betoi2 lah jadi BN...

zulkbo said...

salam..
koi pun tak sabar..
tapi parti pemerintah
sekarang akan menggunakan
segala tektik untuk memastikan
kemenangan mereka..

relevan said...

Agoknya kita pun kat Semenanjung dekat dah time nak mengundi juge..

wifenavy said...

Sampai naik nyampah dengar slogan Sayang Sarawak.. kalau kat Pahang nanti dia guna slogan apa yek?

Jejaka Desa said...

Jangan sampei berparang sudoh....

cemomoi said...

menang je bn maknanya deme buat cepat le pru ketnya kalo kaloh, tunggu le tahun depan