Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Monday, April 4, 2011

Bila badan x sihat, berblog pun malas

Salam.....

Takde yg mengatakan kalo badan demam hati jadi senang.

Dan takde yang mengatakan kalo sakit pinggang melanda, hati sering tertawa.

Yang pastinyer, bile selesma melanda, air hidung yang keluor begitu merimaskan. Sapu tangan mesti ade dalam kocek seluor bagi mengelakkan baju dijadikan tempat mengelap air idung yang meleleh.

Bile makan ubat selesma yg ada amaran " mengantuk"....hari malam berani le makan. Keknyer kalo hari siang makan jugak, jawabnyer hilang tanpa dikesan le ....ade le port tempat melepak bagi menghilangkan rasa kanyor.

Se lagi, sakit pinggang yang kadang2 ade kadang2 ilang jugak merisaukan. Bile kena serang dek penyakit tu, badan rase semacam je. Hatipun mula le rase x sedap.

Nasib baik le tahap kesabaran masih tinggi, kalo tak, mboh ade murid merasa pukulan tanpa bayang peringkat ke 18.

Tapi betul le kate dek pakar2 motivasi yg sesetengohnyer pandai cakak tapi dier pun tak buat yang pengaruh kesihatan memainkan peranan yang besar terhadap kegiatan seharian.

Usahkan nak bagun pagipun malas, nak update blogpun x de modal. Kalo ade modalpun, nak nulih pulak malas. Ce gone.

Harap2 rodong2 kat luor tu dapat le mendoakan agar cepat sembuh dr penyakit sakit pinggang dan demam selesma ni. Semoga doa kalian mendapat berkat dan Allah SWT memakbulkannye supaye boleh koi jalani kehidupan seperti sediakala.

Insyaalah..........

6 comments:

relevan said...

Semangat cikgu semangat..

Cikgu Jang .. said...

hehehe....semangat 1 malaysia....

zulkbo said...

salam..
tak sihat..bawakla
berehat cikgu..dah molek
berblog la pulok..sampingan
udah..

Cikgu Jang .. said...

kes jemu berehat le ni. Tu yg bukak blog kot mboh keboh demam tmbahan pulak dpt tengok video hngat kat http://www.youtube.com/watch?v=DNEWGYPd1MU&feature=player_embedded

izan said...

he3...
lawak gak la cikgu ni..
sakit-sakit pun ader ati nak lempang budak..
bawakla berurut cikgu, mana tau tersalah urat k haper..tapi mmg betolla..bila sakit, budak plak buat perangai...rasa nak telan jek..

Jejaka Desa said...

Moge cepat semboh.Takde cikgu rase tak cukuk korem je...