Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Wednesday, April 6, 2011

Apa kerja baling batu ke rumah orang!!!

Salam....

Dalam pukul 9 malam, ade koi dengo bunyi "pranggg" cermin pecoh kat luor. Keknyer tak le bunyi kat dapur umah koi ter.

Dalam setengah jam lepas tu, koi dengor riuh je kat bawoh ade rodong bercakak pasei kaca pecah bertaburan atas jalan.

Koi pun agak dah bunyi yang koi dengo tadi tu ada kaitan dgn kaca tingkap tu.

Pas tu seperti senalo koi dalam 9.30 malam , koi turun ke bawah buang sampah , ade rodong ajok pegi tangkak bebudok yang buat keje bodoh yang kebetulan masih ade atas bukit kat jalan raya hadapan kompleks guru kome tu.

Kepung sane, kepung sini.........takde dah..........toh ke mana halanye lari bebudok tu.

Sakit sgt hati bile kene gitu.

Nasib baik le tak kene cermin kete kome yang ade kat situ. Kalo kene kete Vios koi tu, tak le pening kepala sgt, sebab ade insuran cermin, keknyer kalo kene ke Cherokee kesayangan, puas nak cari cermin. Bukannyer ade juei kat bandar sini.

Tengok kepada batunyer, bukan kecik2. Pas tu bukan se dua, sampei empat lima ketui dibalingnyer.

Hadapan kompleks guru nilah tempat bebudok nakal tu selalu melepak sambil minum arak dan hidu gam. Sambil2 saje nak dengki ke orang baling batu. Mentang2 le kome tak ambik kisah pasei kegiatan mereka tu.

Dulu cermin kaca umah koi dah pecah sekeping angkara dibaling budak mabuk tu. Keknyer koi tak cam sape yang buat keje gitu sebab ramei sgt melepak kwsn tu.


Kaca yang bertaburan atas jalan bawah kompleks. Risau jugak mikirkan sebab anak2 cikgu sini selalu main di situ. Takut ade yg terpijak atau terjatuh basikal lalu terkena pulak kaca tu. Tak ke haru jadinyer.

Nasib baik le tak ketemu budak yang buat keje gitu. Kalo dapat tangkak, selesai...........harus masak kome kerjakan.

Dan lepas ni, kome akan pantau sape2 yang senalo lepak situ akan kome intai dan tengok keadaan. Andainyer lepak untuk tujuan mabuk dan hidu gam.......kome nak tangkak, hantor kat mak bapak dier supaya lebihkan sikit ajarannyer dan ambil tahu pasei kegiatan anak dier yang sesetengohnyer anggap baikkk...


9 comments:

zulkbo said...

salam..
nakal bebudak tu..
cer report ke polis je
cikgu..bui ada yang pantau

Cikgu Jang .. said...

polis sini toh ade berape kerat je. usohkan nak tangkak budak jahat, nampok muka meronda kat sinipun payoh...eloknyer NKRA tu termasuk kwsn felda ni, bukan kat bando je...

cemomoi said...

adoyai bebudok ni minum arok haram mok aboh buat dek yerk...

Cikgu Jang .. said...

kot2 mok abohpun same minum ....

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam cikgu tu nak kena libas tahap gaban baru dia tau

akuanakpahang said...

Kaco budok sesari nie nakel tak betempat lalu :(

relevan said...

Bubuh penyepok sekor2 cikgu..

CekWa said...

apa nak jadi la bebudok sekarang!

Mak Wardah said...

Cikgu, bebudok sesari ni pepalih susoh ndok di ajo, koi rase kena ande pehok2 tetentu buat sesatu bende. Paroh betoi sebak kat kg kome Derian Tawo, dawe letrik abih kene kebaih. YB2 kene kerap balek tgk kwsn deme.