Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Wednesday, March 23, 2011

Politik menuju kehancuran

Salam....

Moh kite bercerite pasei politik semasa kat negara Malaysia yang semakin hari semakin merioh dgn cerite2 yang kita tak tahu benor ke pedooh.

Walopun koi antara blogger yg x minat bercerite pasei politik2 nih, keknyer terpanggil jugak utk sama2 kite buat renungan dan muhasabahkan diri demi masa depan anak cucu kite akan datang.

Agok2nyer, betoi ke kisoh yang tengah dihebohkan pasei video sex spt yg didedahkan oleh 3 org yang sebelum ni dah tengelam namanye dan yg langsung kite tak kenei sebelum nih.

Apa nak jadi le koi pun x paham. pasei liwat le, pasei sex le, macam dah takde isu lain nak bagi seseorang tu jatuh.

Kalo kat negeri lain, perkara yg lebih penting diadili rakyat dan bukannyer bende2 yang mengaibkan yang kite tak tahu kebenarannyer.

Andainyer benar, maka teruk le pemimpin yg tertuduh dan andainyer fitnah............Astarfirullah Al azim........betapa besarnyer dosa memfitnah dan hanya Allah SWT sahaja mengetahuinyer dan mengampun dosa2 yang dilakukan.

Itupun andainyer si difitnah memberi kemaafan. Andainyer tidak...............sendiri mau ingat le....syurga neraka tetap wujud.

Dan yang menghairankan, dekat2 pilihanraya..........macam2 cerite x munasabah wujud. Dan agak2 rakyat percaye ke tidok cerite tu......

Kesimpulannyer............itulah senario politik kat sini yang benar2 dipolitikkan.....

Allahualam...

9 comments:

akuanakpahang said...

Assalam, kawan sebagai rakyat MALAYSIA amat berasa duka cita dan JELOK dgn situasi seumpama ini sudah hilang juga kisoh nak memakmurkan rakyat barang terus naik. Berkisor pasal sex, liwat dan sebagianya tak reti abis.

zulkbo said...

salam cikgu..
ginilah gayanya politik
dulu o buat aku (katanya la)
sekarang aku buat ko(dendam)
la kiranya nih..

abu muaz said...

yalah tu... kalau nampak sangat bohong tu meluat juga kita ni... baik-baik nak pangkah yang biasa kan tertukar pula.

cemomoi said...

koi pon tak minat politik. ketnya heran deme dibeno pulok negok crita blue

relevan said...

Lemoh dengan politik Malaysia sekarang ni..

Admin P@P said...

Assalamualaikum.
Kalau semuanya indah, dan semuanya benar... itu bukan politik namanya.

Menyedihkan apabila sesama Islam bertikam lidah dan bertikam fitnah, disaksikan penganut agama lain.

Semoga ada jalan penyelesaian.

TQ

Sham said...

itulah...koi pun dah naik fedup dah...masalahnya benda2 macam ni boleh hancurkan negara tau...sekarang apalah pandangan negara luar pada politik kita ni kan...

Cikgu Jang .. said...

alangkah baiknyer kalo diperjuangkan utk kemakmuran rakyat jelata dr bertelingkah mengaibkan org lain. Ada juge manfaatnyer....

CekWa said...

nampak gayenyer org lain bertepuk tangan nengok org Islam bertelingkoh gtu! Malu jugek rasenya.