Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Thursday, March 3, 2011

Anda berjaya kami gembira

Ass Salam....

Macam biase, tiap2 tahun, semua sekolah rendah akan berkerja keras memastikan pencapaian UPSR ada peningkatan dari semasa ke semasa.

Sudah menjadi satu trend, bila masuk je tahun 6, semua murid terlibat akan diberikan tumpuan supaya sekolah dapat melahirkan calon 5A dan peratus lulus yang ramai.

Tahun nih, entah macam mana, dipilihnya koi menerajui Tahun 6 ni menggantikan cikgu tahun lepas yang dah bertukar.

Nok taknak, terima jelah sebab kalo diikutkan hati jadi SU kecemerlangan UPSR ni adalah satu tugas yang berat.

Tapi, pengalaman lepas2 menjadi pedoman bagi memastikan program yang dirancang dapat dilaksanakan dengan baik.

Disebabkan minat buat banner nih, nak pulak di lorong sekolah tu ada papan kenyataan khas untuk info tahun 6, jadinya koi buat satu banner semangat untuk murid ni dengan memasukkan gambar dan nama setiap calon yang ada.

Tujuan tak lain tak bukan adalah sebagai satu motivasi dan semangat supaya murid2 ni tahu yang cikgu dier memang beriye sangat hendak melihat diaorang berjaya dalam pepriksaan besar yang pertama dilaluinya.

Dengan calon seramai 48 orang setakat ni, target 5A seramai 14 orang dan lulus 80% harap2 menjadi kenyataan.

Sekian.....

9 comments:

zulkbo said...

salam..
semoga berjaya memacu kecemerlangan
sekolah tahun ni cikgu..aok mesti BOLEH!

Cikgu Jang .. said...

Insyaalah......dengan bantuan rodong2 dan semua pihak..

Cik SHiNJU said...

Chayok! semoga melebihi sasaran..
Dpt 100% lagi best..

akuanakpahang said...

Tahniah weh.. mungkin anda ande ciri2 itu maka selayaknya anda di beri kepercayaannya :)

Jejaka Desa said...

Usaha + Do'a + Tawakal = InsyaAllah kejayaan buat mereke.

cemomoi said...

insyaallah kami pon doakan anak bangsa kami berjaya... koi kira ande 48 gambo ter ok le takut ande hok merajuk nanti

Cikgu Jang .. said...

Salam...

Kalo org ngarap kat kita, x baik menghampakannyer...lagipun bende yg kite boleh buat, Insyaalah boleh berjalan lancar ..

Setakat ni yg mendaftar jadi calon kat sini itu le orgnyer...

Anonymous said...

salam...insyaALLAH...kita doakan yg terbaik untuk calon2 upsr 2011 ..keknyer...cam ner kita nk mengharapkan kejayaan bebudok tu kalo dah separuh masa daripada waktu belajor digunakan untuk berlatih meniup recoder?tinggal berapa kerat je yg x ambil bahgian dalam recoder...pada kome..persediaan awal utk menghadapi upsr tu penting...kalo dari awal di tekankan meniup recoder tu...erm..tak taula kome nk ckp apa..mmg la sedap bunyinya...sbb nk g mall bertanding peringkat negeri....tapi..MASA tu yg x sesuai...budak darjah 6 puloktu...skrg dah buln 4 pun...tinggal berapa bulan je lg bebudok tu nk percubaan...lepas tu periksa UPSR sebenor pulok...hai...kome rasa bila tgk kalender dh dekat dgn periksa..barula nk tekan2 bebudok tu...sedangkn sekrg pun sampai demam2 anak kome sabtu ahad penuh dgn aktiviti kem sana kem sini.tu tok kesahler pasal pelajaran...hok kome x berkenan ni...pasei recoder...tak termasuk langsung dalam pelajaran UPSR....renung2kan lar...

Cikgu Jang .. said...

nak wat gone...sekolah ni bukan BAPOK koi yg punye...lain le kalo SK CIKGU JANG...

hehehe

yg koi tahu, keje koi, koi buat....keje org lain....jgn campur tangan...karang tak pasei2 elok berodong, jadi gaduh pulak...

renung2kanlah...